arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

واکنش جالب آمازون به تردید گوگل در قراداد با پنتاگون: ما نیز مشکلاتی داشتیم اما عقب نشینی نکردیم!

شرکت آمازون در واکنش به احتمال قطع همکاری گوگل با پنتاگون به اهمیت ایستادگی بر مواضع و کوتاه نیامدن در برابر منتقدین تکنولوژی تاکید کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آمازون در واکنش به احتمال قطع همکاری گوگل با پنتاگون به اهمیت ایستادگی بر مواضع و کوتاه نیامدن در برابر منتقدین تکنولوژی تاکید کرد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از رجیستر، ماجراهای پرحاشیه قراداد گوگل و پنتاگون که منجر به امضای نامه بلندبالای کارمندان و نارضایتی بخشی از مدیران این شرکت شد، باعث شد برخی از مدیران ارشد این شرکت در گفتگو با رسانه ها از احتمال توقف این برنامه سخن بگویند. موضوعی که البته دیگر شرکت های سلیکون ولی را که با نیروهای نظامی همکاری می کنند خوشحال کرد. چرا که بازار رقابت به آنان تقدیم شد. 

با این وجود گوگل در متنی کنایه آمیز به این موضوع اشاره کرده که گوگل خیلی زود در برابر منتقدان کوتاه آمده است. در حال حاضر و با توجه به عقب نشینی گوگل از مواضعش، دیگر غول های فناوری مانند آمازون یا مایکروسافت، که پیش از این نیز در زمینه معاملات دولتی  سابقه حضور داشتند، به سرعت برای پر کردن جای خالی گوگل اعلام آمادگی کرده اند. 

آمازون در بیانیه ای در این خصوص می گوید: "گوگل تنها شرکتی  نیست که با تصمیمات اخلاقی دشوار در حوزه هوش مصنوعی مواجه است. آمازون نیز مشکلاتی در این زمینه دارد و بارها ناچار به پاسخگویی در برابر انتقاد های اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) بوده است. اعتراضاتی که می گفتند آمازون نباید تکنولوژی های  تشخیص چهره را در اختیار پلیس بگذارد. اما ما نشان دادیم که هیچ سوء استفاده   و یا  مجازات و  اعمال قانونی با کمک روش های آمازون در خصوص شهروندان بی گناه انجام نشده است."

آمازون در بخشی دیگر از این بیانیه می گوید: " شرکت های فناوری همواره  در معرض خطر هستند. هر سازمانی که تکنولوژی های ما را انتخاب می کند، باید مسئولانه عمل کند یا مجازات های قانونی و محکومیت عمومی را  با عدالت رعایت کند. آمازون مسئولیت های خود را به طور جدی در نظر می گیرد. اما ما اعتقاد داریم که این روشی اشتباه است که ورود فناوری های  جدید به نهادهای دولتی را محدود کنیم. آن هم  با این بهانه که  ممکن است توسط  افراد نالایق یا  برای اهداف نامطلوب در آینده مورد استفاده قرار گیرد ."

یکی از جالب ترین بخش های این بیانیه اما بخش پایانی  است که می گوید: "اگر مردم  را از خرید کامپیوترها محروم می کردیم، جهان بسیار متفاوت می شد، اما آیا واقعا حق داشتیم به مردم کامپیوتر نفروشیم چون شاید شخصی باشد که از کامپیوتر سوء استفاده کند یا برای آسیب رساندن به دیگران از آن کمک بگیرد؟ روزانه هزاران  تکنولوژی وارد بازار می شود. بنابراین مسئولیت پذیری در برابر فناوری بسیار مهم تر از در نظر گرفتن مخاطرات احتمالی است."

 

نظرات بینندگان