arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

تذکر احمدتوکلی به علی لاریجانی به دلیل بازداشت مدیر رجانیوز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمدتوکلی پس از اطلاع از بازداشت مدیرمسوول سایت رجا به دلیل شکایت های علی لاریجانی، نحوه برخورد دستگاه قضائی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش انتخاب به نقل از جهان، احمدتوکلی نماینده مجلس پس از اطلاع از بازداشت میثم نیلی مدیرمسوول سایت خبری تحلیلی رجا، طی تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید می کند که فضای رسانه ای کشور باید آزاد باشد تا افراد و جریانات مختلف بتوانند به راحتی نقد کنند. وی همچنین استدلال می کند که این نوع برخورد های تند قضائی با رسانه های منتقد به صلاح نیست.

وی همچنین با اشاره به علت بازداشت مدیر سایت رجا تاکید می کند که این برخورد متداول و طبیعی نبوده و حتما ظلم محسوب می شود.

گفته می شود علی لاریجانی که از بازداشت مدیر این سایت ارزشی بی اطلاع بوده است، پس از استدلال های احمد توکلی، ضمن ناراحت شدن از این موضوع تاکید می کند که موضوع را حتما پی گیری می کند.

روز گذشته ميثم نيلي مدير مسئول سايت رجا نيوز كه با شكايت علي لاريجاني رييس مجلس بازداشت شده بود، پس از گذراندن ساعاتي در زندان اوين با توديع وثيقه آزاد شد.

احمد توکلی پیش از این نیز پس از اطلاع از دستگیری حسین قدیانی وبلاگ نویس و همچنین امیر تفرشی مدیرمسوول سایت عدالتخواهی که به اتهام انتقاد دستگیر شده بودند، تلاش کرد با پادرمیانی و وساطت آنها را آزاد کند. استدلال وی این بود که نباید فضای نقد در جامعه به نحوی باشد که با جوانان متدین و حزب اللهی که با دغدغه انقلاب و دینمداری مسئولین را نقد می کنند، برخورد حذفی صورت گیرد.

وی در ماجرای توقیف نشریه ۹ دی وابسته به حمید رسائی نیز با درخواست از هيئت نظارت بر مطبوعات مبني بر رفع توقيف نشريه ۹ دي، تأكيد كرده بود که توقيف نشريه آخرين مجازات است نه اولين آن.
نظرات بینندگان