arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

احمدی‌نژاد نقشی ندارد؛ سپاه مقصر است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مخالفان حكومت ايران و تحليلگران به سختي مي توانند دليلي پيدا كنند كه ايران حاضر به انجام اقدامي چنين مخاطره آميز باشد كه حتي اگر با موفقيت انجام مي شد، بلافاصله ايران به انجام آن متهم مي شد.

به گزارش مشرق به نقل از صراط، روزنامه آمريكايي واشنگتن پست با اشاره به سناريوي جديد مقامات كاخ سفيد عليه ايران نوشت: تحليلگران معتقدند حتي اگر اتهامات آمريكا مبني بر دخالت رسمي ايران در اين ماجرا درست باشد،پرزيدنت محمود احمدي نژاد و دولت او نقشي در آن ندارند.
اين روزنامه افزود: سازماني كه به گفته مقامات آمريكايي پشت اين توطئه قرار دارد، سپاه پاسداران و شاخه عمليات ويژه آن يعني نيروي قدس است كه در كنترل احمدي نژاد قرار ندارد و روساي اين سازمان در خلال مناقشات اخير داخلي ايران، نقشي اساسي در حمله به احمدي نژاد بازي كردند.

واشنگتن پست با ابراز ترديد در صحت اين سناريو ،ادامه داد: مخالفان حكومت ايران و تحليلگران به سختي مي توانند دليلي پيدا كنند كه ايران حاضر به انجام اقدامي چنين مخاطره آميز باشد كه حتي اگر با موفقيت انجام مي شد، بلافاصله ايران به انجام آن متهم مي شد.

اين روزنامه آمريكايي در ادامه اظهار داشت:منتقدان احمدي نژاد از نهادهايي مانند سپاه پاسداران و روحانيت، اخيرا رييس دفتر احمدي نژاد و اصلي ترين مشاور او اسفنديار رحيم مشايي را به "توموري" تشبيه كرده اند كه لازم است از دولت قطع شود. آنها حتي تهديد كرده اند در صورتيكه احمدي نژاد ارتباط خود را با مشاوراني كه به عقيده آنها "جريان انحرافي"  هستند، قطع نكند او را استيضاح مي كنند.

واشنگتن پست با اشاره به ماجراي عزل وزير اطلاعات و ابقاي وي با حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب ادامه داد: احمدي نژاد هم اكنون با حملاتي آشكار از سوي حاميان سابق خود روبروست كه در كنار موارد مختلفي او را به برنامه ريزي براي تجديد روابط با امريكا متهم مي كنند.
نظرات بینندگان