arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۰

جزئیات ترور شب گذشته عضو دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا

یکی از مسئولان عضو دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا جزئیات بیشتری از حادثه ترور شب گذشته نماینده ایشان را شرح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مسئولان عضو دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا جزئیات بیشتری از حادثه ترور شب گذشته نماینده ایشان را شرح داد.

به گزارش فارس، "سید علی سعیدی" یکی از مسئولان بیت آیت الله سیستانی درباره جزئیات ترور شب گذشته نماینده ایشان به خبرنگار فارس در عراق گفت: طبق روال هر شب حجت الاسلام شیخ مهند المعمار پس از ادای نماز عشاء در جلسه آموزش قرآن که در داخل مسجد دایر می‌شود، حاضر شد که خادم مسجد به ایشان اطلاع داد فردی در خارج از مسجد تقاضا دارد با وی دیدار کند.

وی افزود: شیخ مهند المعمار پس از خروج از مسجد از سوی عامل تروریستی هدف شلیک گلوله قرار گرفت و به فیض شهادت رسید.

این مسئول بیت آیت‌الله سیستانی تصریح کرد ترور مهند المعمار بخشی از نقشه از قبل تعیین شده بوده چرا که پیش از این نمایندگان دیگری از آیت‌الله سیستانی در شهر حله و استان الانبار ترور شدند.

چند روز گذشته نیز بر اثر حمله‌ افراد ناشناس به‌ سمت خودروی حامل نماینده‌ آیت الله‌ سیستانی در استان حله‌ عراق ، شیخ " شاکر سعدی" نماینده‌ این مرجع عالیقدر عراقی بشدت زخمی شده بود.

سعیدی با گلایه از نیرو‌های امنیتی عراق افزود که احتمال دارد این اقدام از سوی گروه‌های تکفیری و بازماندگان بعثی در عراق صورت گرفته باشد.

پیش از پایگاه خبری العراق نت گزارش داد گروهی مسلح به سلاحی که مجهز به صدا خفه کن بود است مقابل منزل شیخ مهند حاضر شد و پس از اجرای ماموریت ترور بلافاصله از محل حادثه گریخت و شیخ مهند نیز بلافاصله به شهادت رسید.

جمعی دیگر از شاهدان عینی اعلام کردند که شیخ مهند پس از خروج از مسجد جامع حی الشهداء به دست افراد مسلحی که سوار بر خودرویی لوکس بودند، به شهادت رسید.

بنا بر این گزارش، منطقه محل حادثه از شب گذشته تا صبح امروز شاهد تدابیر امنیتی شدیدی است.

شیخ مهند المعمار یکی از معتمدان دفتر آیت‌الله سیستانی در کربلا بود.
نظرات بینندگان