arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۳۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۰

رویانیان: ایران داراي رتبه سيزدهم توليد خودرو جهان

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از كاهش دو ميليون ليتري مصرف بنزين در تهران، در مقايسه با سال 84 خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور از كاهش دو ميليون ليتري مصرف بنزين در تهران، در مقايسه با سال 84 خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمد رويانيان روز شنبه در نخستين كنفرانس بين‌المللي دوچرخه شهري، با اشاره به اينكه دبيرخانه كنفرانس بين‌المللي استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهري در ستاد سوخت تشكيل شده است، اظهار كرد: اين دبيرخانه به دستور رييس‌جمهور تشكيل شده و بر اين اساس آيين‌نامه‌هاي مربوط به توسعه حمل و نقل عمومي از طريق دوچرخه (سوخت) تنظيم خواهد شد.

وي با اشاره به اجراي سهميه‌بندي بنزين و هدفمندي يارانه‌ها، به نقش اين دو مهم در كاهش مصرف سوخت اشاره كرد و گفت: طي شش ماهه نخست امسال مصرف سوخت در كشور به طور متوسط روزانه چهارميليون ليتر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش يافته است.

به گفته وي، متوسط مصرف روزانه بنزين در سال گذشته 64 ميليون ليتر بود كه هم اكنون اين ميزان به 60 ميليون ليتر رسيده است.

رويانيان همچنين با اشاره به اينكه در سال 84 مصرف بنزين روزانه تهران 14 ميليون ليتر بود، اظهار كرد: اين ميزان هم‌اكنون به 12 ميليون ليتر كاهش يافته است.

وي با تاكيد بر اينكه با گذشت حدود يكسال از اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها، دولت عزم جدي دارد كه گام‌هاي جديدي در بهينه‌سازي حمل و نقل بردارد، افزود: با وجود اينكه روند كاهش مصرف بنزين با اجراي هدفمندسازي يارانه‌ها مطلوب بوده است اما بنا به دستور رييس‌جمهور، گام‌هاي بلندتري در حوزه توسعه حمل و نقل عمومي و كاهش مصرف سوخت برداشته خواهد شد كه استفاده از دوچرخه در معابر شهري و روستايي يكي از اين گام‌هاست.

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت با بيان اينكه در حال حاضر حدود 50 تا 60 ميليون نفر سفر شهري در كشور صورت مي‌گيرد، اظهار كرد: مي‌توان با توسعه حمل و نقل پاك و استفاده از دوچرخه تا 10 درصد از سفرهاي كوتاه شهري كاست.

رويانيان با بيان اينكه هزينه مصرف بنزين در تهران چهار ميليارد تومان در سال است خاطرنشان كرد: اين ميزان هزينه موجب ترافيك، افزايش خطر و آسيب‌هاي ديگر صرف مي‌شود.

به گفته وي هزينه مصرف سالانه بنزين در كشور نيز بيش از 20 هزار ميليارد تومان است كه با كاهش اين هزينه و حركت به سمت توسعه حمل و نقل عمومي، مي‌توان گام مهمي در جهت بهينه‌سازي حمل و نقل و ترافيك برداشت.

وي از سوي دولت از كليه شهرداران كشور به ويژه شهرداران كلانشهرها درخواست همكاري و اعلام حمايت صددرصدي كرد و گفت: براي تحقق توسعه استفاده از دوچرخه در حمل ونقل شهري دولت پا به پاي شهرداري‌ها تلاش خواهد كرد.

وي اهداف دبيرخانه تشكيل شده در ستاد سوخت به منظور تمركز و توسعه استفاده از دوچرخه را، تدوين آيين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجرايي مرتبط، برنامه‌ريزي براي ارائه و عرضه دوچرخه شهري ارزان، شناسايي شيوه‌هاي اشاعه استفاده از دوچرخه و رفع چالشهاي موجود و در نهايت هماهنگي ميان دستگاه‌هاي مربوطه و توليدكنندگان و مصرف كنندگان دوچرخه عنوان كرد.

وي به همكاري برخي شهرهاي كشور نظير كاشان و يزد اشاره كرد و افزود: شهرداري‌ها در زمينه توسعه حمل و نقل به وسيله دوچرخه نقش كليدي دارند.

به گزارش ايسنا، رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت در خاتمه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با توليد يك ميليون و 600 هزار خودرو در سال گذشته، هم‌اكنون در جايگاه سيزدهم توليد خودرو در جهان ايستاده است، اظهار كرد: اين در حالي است كه رتبه ايران در توليد دوچرخه بالاي 100 است و به نظر مي‌رسد وقت آن رسيده كه اين مساله معكوس شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
نام جاوید وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
1
بله فقط تولید دیگه کیفیت که رده آخر]!!!!
ایشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
1
کمیت به چه دردی میخوره ؟ کیفیت رو بچسب برادر
خوبه هندی ها هم بگن ما بیشترین مردم دنیا رو داریم ؟ کیفیت ندارن خب :دی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
2
حالا نگفتی رتبه 13 از چند تا ؟؟!!
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
0
0
khodrohaye bi keifiat ke behtar be onvane lagan az anha nam bebarim
نظرات بینندگان