arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

تشدید تنش های حوزه فناوری بین چین و ایالات متحده / سقف مشارکت چینی ها با شرکت های آمریکایی 25 درصد شد

ایالات متحده قصد دارد نرخ تعرفه های سرمایه گذاری چین در شرکت های فناوری را 25 درصدی کند. این موضوع با هدف کاهش نفوذ چینی ها در آمریکا انجام می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایالات متحده قصد دارد نرخ تعرفه های سرمایه گذاری چین در شرکت های فناوری را 25 درصدی کند. این موضوع با هدف کاهش نفوذ چینی ها در آمریکا انجام می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ایالات متحده قصد دارد در ادامه فعالیت های معنادار خود علیه چین یک راهکار دیگر را امتحان کند. راهکاری که شامل کاهش نرخ مشارکت چینی ها در صنایع و تجارت شرکت های ایالات متحده می شود. 
بر اساس این گزارش ها پیش بینی می شود سرمایه گذاری چینی ها در شرکت های فناوری ایالات متحده به شدت محدود شود.

به گفته یک مقام فعال در وزارت خزانه داری ایالات متحده با این راهکار، سرمایه گذاری چین در شرکت های آمریکایی دارای "تکنولوژی های قابل توجه صنعتی" محدود می شود.

بر این اساس  شرکت هایی که حداقل 25 درصد مالکیت چینی را دارند، مجاز به سرمایه گذاری در آمریکا نخواهند بود، هرچند این آستانه می تواند قبل از اعلام محدودیت ها به طور رسمی تا پایان هفته باز هم تغییر کند.

به نظر می رسد این موضوع به مثابه دور تازه ای از رقابت و تنش بین ایالات متحده و چین است. پیش از این یعن در روز جمعه دفتر نماینده تجارت ایالات متحده گفت که 50 میلیارد دلار از کالاهای چینی با "فناوری های قابل توجه صنعتی" مشمول 25 درصد تعرفه خواهند شد.

رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ پیش از این در گفتگو با تیم کوک تاکید کرده بود که تعرفه های جدید روی موبایل های آیفون اعمال نمی شود. 

بخش عمده ای از تنش بین 2 کشور حول محور رکت مشهور زد تی ای می چرخد و دونالد ترامپ نیز تا کنون موفق نشده از این تنش ها بکاهد. حتی با وجود اصرار به مجلس نمایندگان و کمیته بازرگانی مجلس.

 

نظرات بینندگان