arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

وقتي با پول مي شود همه كار كرد

قصري زيبا در بالاي شهر زوريخ كه سيستم امنيتي بسيار بالايي دارد. وقتي وارد قصر شده از ديدن اين همه زيبايي شوكه مي شويد اما چيزي كه بيشتر از همه جلب توجه مي كند، تمرين يك گروه موسيقي است كه خود را براي كنسترت بعدي اش آماده مي كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قصري زيبا در بالاي شهر زوريخ كه سيستم امنيتي بسيار بالايي دارد. وقتي وارد قصر شده از ديدن اين همه زيبايي شوكه مي شويد اما چيزي كه بيشتر از همه جلب توجه مي كند، تمرين يك گروه موسيقي است كه خود را براي كنسترت بعدي اش آماده مي كند.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، محل تمرين آنها، زيرزمين قصر است كه هيچ شباهتي به زير زمين ندارد و مي توان آن را يك محل مناسب براي برگزاري كنسرت دانست. حتي در بعضي مواقع، گروه هاي موسيقي در همين زيرزمين به اجراي برنامه مي پردازند. اين اتفاق براي خانه هاي اشرافي حومه زوريخ چيز عجيبي نيست. اين قصرها هرازگاهي ميزبان كنسرت هاي اختصاصي هستند و اطاق هايشان را تبديل به سالن كنسرت مي كنند. طبيعتا در چنين شرايطي نحوه اجرا هم تغيير مي كند و مخاطبان به راحتي و هرچه تمام تر آهنگ هاي درخواستي خود را به نوازندگان اعلام مي كنند.

سوال اينجاست كه اين كنسرت ها چگونه برگزار مي شود. قبل از هر چيز، شخص ميزبان در كنار علاقه به موسيقي بايد خانه اي داشته باشد كه بتواند در آن هم يك گروه موسيقي حداقل چهار نفره و سازهايشان را جا دهد و هم اينكه به خوبي بتواند از ميهمانانش پذيرايي كند. در چنين شرايطي، فهرست ميهمانان محدوديت زيادي دارد اما اين به آن معنا نيست كه تنها يكسري آدم اخمو و مثلاروشنفكر دعوت شوند، بلكه اينجا خبري از سخت گيري هاي معمول نيست و اتفاقا همه به دور از يك فضاي رسمي، يك جمع دوستانه را تجربه مي كنند. خانواده آلبرز يكي از ثروتمنداني هستند كه در خانه مجلل خود، پذيراي گروه هاي موسيقي است و علاقه زيادي به انجام اين كار دارد.

كار به جايي رسيده كه همه او را به عنوان يك كنسرت گزار خصوصي مي شناسند. نوازندگاني كه در خانه او با سازهايشان چشم همه را خيره مي كنند اين شانس را دارند كه در بين ميهمان هاي خانواده آلبرز، يك تهيه كننده موسيقي هم حضور دارد كه اگر كار اين نوازندگان را بپسندد، آنوقت آينده هنري آنها را تامين خواهد كرد.

كنسرت هايي كه در خانه آلبرزها برگزار مي شود بي شباهت به قرن 19 و زماني نيست كه مراسم هاي زيادي در سالن هاي شهر زوريخ انجام مي شد منتهي آن برنامه ها تبديل به تيتر يك روزنامه هاي آن زماني مي شد، اما حالاكمتر كسي مي داند كه در حومه زوريخ چه فعاليت هاي هنري اي انجام مي شود. خانواده لنديس هم از ديگر اشخاصي هستند كه تا امروز در خانه خود بيش از 150 كنسرت خصوصي برگزار كرده اند. اوا لنديس مسوول بخش هنري قضيه است و شوهر او والتر، كارهاي تداركات را انجام مي دهد.

با اينكه منزل اين خانواده، ميزبان چهره هاي معروفي از هر حوزه اي بوده اما به عقيده اوا اين برنامه ها تنها براي چهره هاي شناخته شده نيست. او دوست دارد به جز موزيسين هاي معروف، چهره هاي گمنام هم در خانه اش برنامه اجرا كنند تا شايد از اين راه بتوانند نامي براي خودشان دست وپا كنند. كريستوفر شفلت تا امروز در سالن هاي بزرگي برنامه اجرا كرده اما براي اين پيانيست جوان، اجراي خصوصي لذت ديگري دارد.

 او در اين مواقع خودش را در خانه اش حس مي كند و به همين دليل نوع اجراي او ملموس تر به چشم مي آيد. مخاطبان او بيشتر از طبقات مرفه جامعه مي آيند و او سعي مي كند به ديد هنري به اين قضيه زندگي كند. به نظر كريستوفر اين يك امتياز ويژه براي افراد ثروتمند است. او مي تواند هنگام حضور در كاخ هاي مجلل با تماشاگرانش هم صحبت شود و همين باعث صميميت بيشتر بين او و مخاطبانش مي شود؛ اتفاقي كه در سالن كنسرت امكان پذير نيست.
نظرات بینندگان