arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۵۹۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰

افزایش 5 درصدی طلاق و کاهش 2 درصدی ازدواج

براساس آخرین آمارهای ثبت احوال در 6 ماهه اول امسال آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصــد افـزایش و همچنین آمار ازدواج نیز 2 درصد کاهش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
براساس آخرین آمارهای ثبت احوال در 6 ماهه اول امسال آمار طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصــد افـزایش و همچنین آمار ازدواج نیز 2 درصد کاهش داشته است.

 به گزارش مهر، در 6 ماهه اول امسال ،470 هزارو 331 واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.
 
بیشترین ازدواج ثبت شده مردان در گروه سنی 24-20 ساله به تعداد 186 هزار و 696 نفر بوده و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان نیزدر گروه سنی 24-20 ساله با تعداد 165 هزار و 23  نفر بوده است.
 
در این مدت بیشترین تعداد ازدواج ثبت شده ، مربوط به مردان گروه سنی 24-20 ساله با زنان 19-15 ساله بوده که تعداد آن برابر با88هزار و 275 واقعه است.
 
آمار ثبت احوال در مورد طلاق نیزنشان می دهد که در این شش ماه تعداد 69 هزار و 201 واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.4 درصــد افـزایش داشته است.
 
در این مدت بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی 29-25 ساله با رقم 18 هزار 761 واقعه بوده و همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی 29-25 ساله با تعداد 17 هزار و 201 واقعه بوده است.
 
همچنین بیشترین طلاق ثبت شده ، مربوط به مردان گروه سنی 29-25 ساله با زنان 24-20 ساله بوده که تعداد آن برابر با 7 هزا رو 926 واقعه است.
 
در شش ماهه اول امسال 318 هزار و 9 واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد افزایش داشته است.
 
تعداد فوت ثبت شده در مناطق شهری در این مدت برابر با 231 هزار و 942 رویداد و تعداد فوت ثبت شده در مناطق روستایی برابر با 86 هزار و67 رویداد بوده است.

در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان ، تعداد 104.8 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل 119.8بوده است.
 
براساس آمار ثبت احوال ، به طور متوسط در مقابل هر ولادت روستایی، 3.7 ولادت شهری به ثبت رسیده است.

نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در این مدت برابر با 105.4 است که همین شاخص در مدت مشابه سال قبل 105.3 بوده است. یعنی در مقابل هر 100 واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود 105.4 واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیپورچی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
5
تو رو خدا یه فکری به حال این طلاقهای زیاد بکنین.کانون خانواده ایرانی که گرم ترین کانونها بود داره از هم می پاشه.به جای حرفهای صدتا یه غاز و گیر دادنهای الکی به این و آن ، به فکر جوانها و ازدواج های کم و طلاقهای زیاد باشین.یه چشم توی جامعه بچرخونید خواهید دید که تعداد زنان بیوه ای که یک بچه همراهشون هست و توی خیابونها پرسه می زنند بسیار زیاد شده ...
انتخاب جان لطفا مقاله هایی در رابطه با این معضل و راهکارهای مقابله ، از دیدگاه فرهنگی داشته باشید تا اغلب جوانها که با سایت شما در ارتباط هستند روشن شوند. با تشکر
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
1
طلاق دلایل زیادی داره مثلا 1 - افزایش توقعات مادی ذوجین قبل از اینکه برای رسیدن به خواسته هاشون تلاشی کنن 2 - بیکاری و نبود شغل و نبودن امنیت شغلی با توجه به وضع اقتصادی 3- عدم واقع بینی اغلب جوونای این دوره مثلا میخوان یه شبه به همه چی برسن 4- نداشتن اندکی گذشت و صبر در برابر مشکلات و خواست طرف چه خانم ها و چه آقایون 5- و درک اشتباه طرفین از زندگی که همه چی رو در بستری از تغییر و تلاش نمی بینن بلکه همه چیز رو بسته و تمام شده فرض میکنن 6- این اعتقاد که سن لذت بردن از زندگی فقط سنین جوانیه این مسئله کاملا اشتباهه سن لذت بردن از زندگی تمام طول مدت عمر انسان هست و لذت زندگی در کار و تلاش و داشتن یک زندگی سالم و پر از شادیه 7- و در پایان باید عرض کنم تنها اون پول و امکاناتی که با تلاش بدست میاریم به ما لذت و خوشی و رضایت از زندگی می بخشن و امکاناتی که ما براشون تلاشی نکردیم لذتی به ما نمیدن / این تجربه زندگی 50 ساله منه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
واقعا که خیلی دقیق و درست اشاره کردید
پسر خوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
0
مهم ترین عامل طلاق ، ازدواجه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
0
این آمار نشانگر قله شاخص سنی کشور است که در حال حاضر روی سنین 25 تا 35 سال است.
آمار طلاق نشانگر ازدواجهای بدون هدف یا بدون مطالعه یا اجباری است.
آشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
0
0
صبور باشید همه چیز درست میشه!
نظرات بینندگان