arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۷

رنگ های محبوب بازار خودرو در سطح بین الملل پیش بینی شد/ از علاقه آمریکایی ها به آبی تا وابستگی آسیایی ها به طیف خاکستری

موسسه «BASF» پیش بینی  کرد که روند رنگ خودروها  برای بازه زمانی  2018 تا 2019 بر اساس رفتار مصرف کنندگان به سمت آبی متمایل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه «BASF» پیش بینی  کرد که روند رنگ خودروها  برای بازه زمانی  2018 تا 2019 بر اساس رفتار مصرف کنندگان به سمت آبی متمایل است.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پژوهش ها در مورد رفتارهای انسان ها همیشه جالب  توجه و جذاب است. در این میان بررسی علاقه کاریران به یک رنگ یا نوع خاص از خودرو نیز می تواند جالب توجه باشد. 
با توجه به اطلاعاتی که توسط شرکت  BASF منتشر شده است، اگر شما در آمریکای شمالی  ساکن هستید و در سال مدل 2022 یک خودرو خریداری می کنید،احتمالا به سراغ  رنگ آبی می روید. شرکت BASF یک شرکت شیمیایی آلمانی و درواقع بزرگ ترین شرکت تولید کننده مواد شیمیایی صنعتی از جمله رنگ در جهان است. 

جالب است بدانید این پیش بینی BASF پیشینه ای قدرتمند و تحقیقاتی  دارد. هر سال طراحان این شرکت بررسی می کنند که رفتار مصرف کنندگان به سمت کدام رنگ ها متمایل تر است و بر همان اساس نیز رنگ های داغ را شناسایی می کنند. 

این بررسی ها می تواند حتی در آینده تولید خودروی جهان موثر باشد. با این وجود،شرکت PPG که به عنوان رقیب آمریکایی شرکت BASF  شناخته می شود می گوید با توجه به روند فروش خود حدس می زند سهمی یک چهارمی از فروش خودرو بر اساس رنگ برتر در طول بازه زمانی ذکر شده طیفی متشکل از سفید تا خاکستری باشد.

 جین هارینگتون، رئیس گروه طراحی PPG، در مصاحبه ای اعلام کرد با وجود همه فراز و نشیب ها احتمالا آبی بیش از سایر رنگ ها متداول شود.

شاید جالب باشد بدانید پیش بینی ها در مورد خودروهای خودران با خودروهای متداول متفاوت است. درواقع شرکت  BASF پیشبینی می کند که خودروها ی خودران به سمت رنگ قرمز تمایل بیشتری داشته باشند. 

بر اساس پیشبینی های این موسسه در آسیا تمایل به طیف خاکستری بیشتر خواهد شد و شهرنشینان نیز به مسی و نقره ای متمایل تر خواهند بود. 

با توجه به حجم تحقیق، هر دو  شرکت BASF و PPG در خصوص روند رنگ خودروها، در نهایت برگ برنده در دست رنگ های کلاسیک تر مثل مشکی، سفید، نقره ای و سفید خواهد بود.

 

نظرات بینندگان