arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
با وجود تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر «بلای بزرگ اشرافی گری برای کشور»

آقای وزیر کشور! چرا هواپیمای اختصاصی و فرش قرمز، آنهم برای یک سفر داخلی کوتاه؟! + تصاویر/ مگر روحانی نگفت به جای «فرست کلاس»، از «اکونومی» استفاده شود، این که هواپیمای اختصاصی است!

صبح امروز برخی سایت ها و کانال های خبری، با انتشار تصاویری از سفر داخلی وزیر کشور، از اختصاصی بودن هواپیمای رحمانی فضلی خبر داده و نوشته اند که «بابت هرسفر مبلغ قابل‌ توجهی از بيت‌المال به صاحب هواپيما پرداخت میشود». نکته جالب اینجاست که سفر وزیر کشور، یک سفر داخلی و بسیار کوتاه بوده، اما با چنین تشریفاتی انجام شده است. برخی رسانه ها با بررسی این تصاویر از وزیر کشور پرسیده اند «مقام وزارت کشور بر اساس چه پروتکلی در سفر به استان ها علاوه بر استفاده از هواپیمای اختصاصی باید تشریفات استقبال و سان و فرش قرمز را متبرک کند؟!»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آقای وزیر کشور! چرا هواپیمای اختصاصی و فرش قرمز؟! مگر روحانی نگفت به جای «فرست کلاس»، از «اکونومی» استفاده شود، این که هواپیمای اختصاصی است!

صبح امروز برخی سایت ها و کانال های خبری، با انتشار تصاویری از سفر داخلی وزیر کشور، از اختصاصی بودن هواپیمای رحمانی فضلی خبر داده و نوشته اند که «بابت هرسفر مبلغ قابل‌ توجهی از بيت‌المال به صاحب هواپيما پرداخت میشود».

به گزارش انتخاب ، این رسانه ها که رجانیوز، قدس و برخی دیگر از رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب در شمار آناها هستند، در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که «اشرافی گری» را «بلای بزرگ کشور» خواندند، از رحمانی فضلی پرسیده اند «آیا استفاده ازهواپيمای عمومي، ننگ وزير است؟»

این درحالیست که رییس جمهور در اظهارات مهم هفته گذشته خود اعلام کرد که از این پس اگر تیمی از دولت بخواهند سفری بروند، اگر 5 نفر باشد، باید بشود 2 نفر و اگر از بلیط «فرست کلاس» استفاده می کردیم، دیگر باید از «اکونومی» استفاده کنیم!

این اظهارات نشان می دهد، رییس جمهور اوج اشرافی گری را استفاده از بلیط «فرست لاس» دانسته و احتمالاً استفاده از هواپیمای اختصاصی، آنهم در شرایط فعلی اقتصادی کشور باعث عصبانیت او خواهد شد.

نکته جالب اینجاست که سفر وزیر کشور، یک سفر داخلی و بسیار کوتاه بوده، اما با چنین تشریفاتی انجام شده است.

این درحالیست که سال گذشته نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار صدور دستور سریع مبنی بر ممانعت از سفر وزیران با هواپیمای اختصاصی شدند.

سایت انصاف نیوز نیز تصاویر زیر که در اینستاگرام وزیر نیز منتشر شده را باز نشر کرده و پرسیده «به شخصا برایم سوال است که مقام وزارت کشور بر اساس چه پروتکلی در سفر به استان ها علاوه بر استفاده از هواپیمای اختصاصی باید تشریفات استقبال و سان و فرش قرمز را متبرک کند؟!»

نظرات بینندگان