arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۷

مادلین آلبرایت: ترامپ فاشیست نیست اما «غیردموکراتیک‌ترین» رییس‌جمهور تاریخ مدرن آمریکا است

مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا در پاسخ به سوالی در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه آیا ترامپ فاشیست است؟ گفت: من فکر نمی‌کنم که او فاشیست باشد اما غیردموکراتیک‌ترین رییس‌جمهور امریکا در تاریخ مدرن است. او سپس خاطر نشان کرد که یک فاشیست برای دستیابی به اهدافش از خشونت و زور استفاده می‌کند اما مواضع ترامپ در قبال رسانه‌ها نگران کننده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه پیشین آمریکا، دونالد ترامپ را «غیردموکراتیک‌ترین» رییس جمهور در تاریخ مدرن آمریکا خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا در پاسخ به سوالی در یک برنامه تلویزیونی مبنی بر اینکه آیا ترامپ فاشیست است؟ گفت: من فکر نمی‌کنم که او فاشیست باشد اما غیردموکراتیک‌ترین رییس‌جمهور امریکا در تاریخ مدرن است.

وی ادامه داد: به هر حال آسان نیست به عنوان یک دیپلمات پیشین، رییس جمهور خود را مورد انتقاد قرار داد.

او سپس خاطر نشان کرد که وی فکر نمی‌کند ترامپ فاشیست باشد زیرا یک فاشیست برای دستیابی به اهدافش از خشونت و زور استفاده می‌کند اما مواضع ترامپ در قبال رسانه‌ها نگران کننده است.

آلبرایت که منتقد سرسخت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است، افزود: من فکر می‌کنم رویکرد وی در قبال آزادی بیان و نقش رسانه و بی‌اعتنایی‌اش به موسسات نگران کننده است.

هم چنین چندی قبل وزیر خارجه دولت بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در توئیتی نوشت: واضح است که مهاجران چه قانونی و چه غیرقانونی به دنبال بهبود شرایط زندگی خود هستند. خطاب قرار دادن آنها به عنوان "حیوان یا حشره"، دامن زدن بر انزجار است. آنچه که در واشنگتن و در مرز ما اتفاق می‌افتد، ناراحت کننده، نادرست و غیرآمریکایی است.

نظرات بینندگان