arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰

رحیمی: خواهان رفاه كامل براي مردم هستيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رييس‌جمهور گفت: اهميت و ضرورت صادرات در اقتصاد كشور غيرقابل انكار است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمدرضا رحيمي در مراسمي كه به مناسبت روز ملي صادرات در محل نمايشگاه‌هاي تهران برگزار شد، اظهار كرد: صادرات اساس و محور اقتصاد ماست و بي‌توجهي به آن اگر آگاهانه باشد خيانت است و اگر ناآگاهانه باشد باز هم آسيب‌هاي فراواني به كشور وارد خواهد كرد. امروز ما بايد روز صادرات را روز صادرات و غيرت ملي بناميم.

وي با اشاره به وضعيت فعلي كشور گفت: در كشور ما با هدايت‌هاي حضرت امام(ره) يك انقلاب به پيروزي رسيد و به دودمان‌هاي پادشاهي پس از دو هزار و 500 سال خاتمه داد. اما از آن روز كه اين انقلاب پيروز شد تاكنون همواره با انقلاب خصومت و دشمني وجود داشته است و ما هرچه با آن‌ها مدارا كرديم آن‌ها نشان دادند كه سر آشتي با ما ندارند و هر بار به بهانه‌اي مانند انرژي هسته‌يي و يا داستان موهوم اخيري كه مطرح كرده‌اند عليه ما طراحي و توطئه مي‌كنند.

وي ادامه داد: در كشور ما سه دانشمند هسته‌يي ترور شده است و آب از آب تكان نمي‌خورد آن وقت چنين اتهاماتي به ما وارد مي‌كنند. به نظر مي‌رسد خصومت وجود دارد و هم اكنون در تحريم‌هاي شديد قرار داريم و ظاهرا مي‌خواهند تحريم‌ها را بيشتر كنند. اما با وجود همه اين‌ها ما توانسته‌ايم رشد كنيم.

رحيمي با تاكيد بر نقش مهم بخش خصوصي در صادرات غيرنفتي گفت: صادرات غيرنفتي بدون اتفاق نظر بخش خصوصي و دولت ممكن نيست و سردمدار اين حركت نيز بايد خود بخش خصوصي باشد. ما خواهان رفاه كامل براي مردم هستيم و با وجود تحريم‌هاي شديد همچنان اين خواسته را دنبال مي‌كنيم و بر همين اساس بايد صادرات غيرنفتي افزايش يابد.

معاون اول رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به قدرتمند بودن اقليت صهيونيست و سرمايه‌دار در كشورهاي غربي گفت: در مقابل اين اقليت صهيونيست تنها با صادرات غيرنفتي مي‌توانيم مقابله كنيم، آن‌ها با سرمايه‌هايي كه دارند رسانه مي‌سازند و باطل‌ترين اقدامات خود را در نظر ديگران حق جلوه مي‌دهند و تنها راهي كه ما مي‌توانيم با آن‌ها مقابله كنيم صادرات غيرنفتي است.

رحيمي در ادامه سخنان خود بر حضور بخش خصوصي در جلسات اقتصادي اعضاي هيات دولت تاكيد كرد و گفت: امروز بايد به كمك هم فعاليت كنيم، جنگ ما امروز تمام عيار است و ما بايد بتوانيم در برابر آن‌ها به فعاليت‌هاي خود ادامه دهيم. امروز دبيركل سازمان ملل بيشتر از هر دبيركل ديگري نوكري خود را به قدرت‌هاي بزرگ نشان مي‌دهد.

رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برخي اختلاف نظرها و رقابت‌ها در كشور گفت: تمام اين رقابت‌ها بايد در راستاي خدمت‌گزاري به مردم باشد، در اين صورت ديگر دعوايي وجود نخواهد داشت مگر اين‌كه اهدافي مانند رسيدن به قدرت و امكانات در نظر باشد.

وي در پايان با تاكيد بر تشكيل يك جلسه ميان دولت و نمايندگان صادركنندگان در كشور گفت: بايد تاكيد خود را بر صادرات در كشورهاي همسايه بگذاريم و صادرات در كشورهاي همسايه براي ما در اولويت اول قرار دارد، در عين حال از رييس بانك مركزي مي‌خواهم كه سهم تسهيلات صادركنندگان از صندوق توسعه ملي را پرداخت كند.

در پايان اين مراسم دكتر رحيمي به همراه وزراي اقتصادي دولت و چند تن از مقامات ديگر به تعدادي از صادركنندگان نمونه جوايزي اهدا كردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
0
1
آفرین به این اظهار نظر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات بینندگان