arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

بن بست سنای آمریکا درباره سیاست مهاجرتی ترامپ / طرح های مربوط به توقف جداسازی کودکان از والدین مهاجران غیرقانونی رای نیاورد

سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه دو طرح موازی را برای پایان دادن به سیاست ضد حقوق بشری جداسازی کودکان از والدین مهاجران غیرقانونی ارائه دادند اما هیچ کدام نتوانست به تصویب برسد. «سیاست بدون ارفاق» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شامل پیگرد قانونی همه مهاجرانی است که غیرقانونی وارد آمریکا می شوند. دولت آمریکا در اوایل ماه مه( اردیبهشت) در راستای اجرای چنین سیاستی کودکان را از والدین شان جدا کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه دو طرح موازی را برای پایان دادن به سیاست ضد حقوق بشری جداسازی کودکان از والدین مهاجران غیرقانونی ارائه دادند اما هیچ کدام نتوانست به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هیل، یکی از این طرح ها توسط یکی از سناتورهای جمهوریخواه ارائه شده بود که به دولت آمریکا مجوز می داد تا تمام اعضای خانواده مهاجران غیرقانونی را در یک نقطه و در کنار یکدیگر در بازداشت نگه دارد.
این طرح با مخالفت دمکرات ها روبرو شد که استدلال می کنند اساسا مشکل در سیاست 'بدون ارفاق' ترامپ در برابر مهاجرینی است که به آمریکا وارد می شوند.
در این زمینه، سناتور 'مازی هیرونو' گفت که تصویب این طرح به معنای شراکت در سیاست های ظالمانه و ضد مهاجرتی رییس جمهور آمریکاست.
از سوی دیگر، طرح نمایندگان دمکرات برای جلوگیری از جدا سازی والدین مهاجر از کودکانشان در مرز آمریکا و مکزیک با مخالفت جمهوریخواهان روبرو شد.
بنا به نوشته 'هیل'، این بن بست به معنای عمیق شدن شکاف در سنای این کشور بر سر مساله جنجالی جدا سازی اجباری کودکان و از پدران و مادران مهاجری است که توسط پلیس مهاجرت آمریکا دستگیر می شوند.
دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.
«سیاست بدون ارفاق» دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، شامل پیگرد قانونی همه مهاجرانی است که غیرقانونی وارد آمریکا می شوند. دولت آمریکا در اوایل ماه مه( اردیبهشت) در راستای اجرای چنین سیاستی کودکان را از والدین شان جدا کرد.

نظرات بینندگان