arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
رسول خضری، نماینده مجلس:

۱۸ صندوق از ۲۰ صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ۱۸ صندوق از بیست صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته هستند، گفت: ما امروز سه ابر چالش در کشور داریم که یکی از آن‌ها مساله صندوق‌های بازنشستگی است. صندوق بازنشستگی کشوری از دولت کمک می‌گیرد و صندوق تامین اجتماعی نیز به ازای هر ۵/۶ دهم نفر که پول واریز می‌کنند یک نفر مستمری بگیر دارند در حالی که استاندارد این حوزه این است که از ۶/۵ نفر که پول واریز می‌کنند یک نفر باید مستمری بگیرد؛ اگر از این نسبت کاهش پیدا کند صندوق دچار مشکل می‌شود. ما در بعضی از صندوق‌های بازنشستگی به ازای هر ۲ نفر به یک نفر مستمری می‌دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گفته خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس 18 صندوق از 20صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که ۱۸ صندوق از بیست صندوق بازنشستگی کشور ورشکسته هستند، گفت: ما امروز سه ابر چالش در کشور داریم که یکی از آن‌ها مساله صندوق های بازنشستگی است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:صندوق بازنشستگی کشوری از دولت کمک می‌گیرد و صندوق ‌تامین اجتماعی نیز به ازای هر ۵/۶ دهم نفر که پول واریز می کنند یک نفر مستمری بگیر دارند در حالی که استاندارد این حوزه این است که از ۶/۵ نفر که پول واریز می کنند یک نفر باید مستمری بگیرد؛ اگر از این نسبت کاهش پیدا کند صندوق دچار مشکل می شود. ما در بعضی از صندوق های بازنشستگی به ازای هر ۲ نفر به یک نفر مستمری می دهیم.

این نماینده مجلس دهم اظهار کرد: طرحی که ما در این خصوص به مجلس ارائه داده ایم ۸ ماده دارد که یکی از محورهای اصلی آن این است که صندوق های بازنشستگی به جای بنگاه داری و کارخانه داری مدیریت مالی داشته باشند؛ یعنی پول هایشان را در بورس و مراکز سود ده سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه شستا که متعلق به تامین اجتماعی است چهار درصد بیشتر سود ندارد، در حالی که همان سرمایه را اگر در بانک ها سپرده گذاری می کردند، حداقل ۱۸ درصد سود داشت.

به گفته خضری در شرایط کنونی دچار سونامی ورشکستگی در صندوق های بازنشستگی هستیم و تنها صندوق تامین اجتماعی و تا حدودی صندوق بانک‌ها ورشکسته نیستند.

نظرات بینندگان