arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

پاکستان: بیانیه آمریکا درباره مکالمه پمپئو و عمران خان نادرست است / حرفی از «تروریست‌های پاکستان» زده نشد

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد، "تروریست‌های این کشور" موضوع گفت‌وگو میان نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه آمریکا نبوده‌اند و تصحیح بیانیه آمریکا درباره این مکالمه را خواستار شد. وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص این گفت‌وگو تلفنی اظهار کرد: پمپئو در این گفت‌وگو درباره اهمیت اقدام قاطع پاکستان علیه همه عملیات‌ تروریستی در این کشور و نقش حیاتی آن برای روند صلح افغانستان صحبت کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد، "تروریست‌های این کشور" موضوع گفت‌وگو میان نخست وزیر پاکستان و وزیر امور خارجه آمریکا نبوده‌اند و تصحیح بیانیه آمریکا درباره این مکالمه را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری الجزیره، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگو تلفنی با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان به وی تبریک گفت و تمایل خود را برای همکاری با دولت جدید این کشور به منظور بهبود روابط دوجانبه میان اسلام‌آباد واشنگتن ابراز کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص این گفت‌وگو تلفنی اظهار کرد: پامپئو در این گفت‌وگو درباره اهمیت اقدام قاطع پاکستان علیه همه عملیات‌ تروریستی در این کشور و نقش حیاتی آن برای روند صلح افغانستان صحبت کرد.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه جدید پاکستان اما بیانیه آمریکا درباره این مکالمه را تکذیب کرد و سایر مقامات پاکستانی نیز با این بیانیه مخالفت کردند.

قریشی در نشستی خبری در اسلام‌آباد گفت: اظهاراتی که آنان درباره موضوع عملیات تروریستی در این گفت‌وگو بیان ‌کرده‌اند، با واقعیت در تضاد است و من این را با اطمینان کامل می‌گویم.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره این گفت‌وگوی تلفنی را "به واقع نادرست" خواند و خواستار تصحیح فوری آن شد.

در همین حال آمریکا از بیانیه خود در این باره دفاع کرد و هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از بیانیه خود پشتیبانی می‌کنیم.

آمریکا مدت‌ها است که پاکستان را به فراهم کردن پناهگاه‌های امن برای اعضای طالبان و گروه حقانی متهم می‌کند.

پاکستان اما این ادعا را تکذیب کرده و می‌گوید در مبارزه با گروه‌های مسلح اقداماتی موثر صورت داده‌ است.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین دیدار پامپئو از پاکستان در 5 نوامبر را تایید کرد و این اقدام را برای حرکتی سودمند دانست.

وی افزود: منتظر سفر پامپئو و گفت‌وگو با او درباره صلح و ثبات ومنافع مشترک دو کشور هستم.

نظرات بینندگان