arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷

جنوب عربستان هدف موشک های بالستیک ارتش یمن قرار گرفت

یگان موشکی ارتش یمن روز شنبه مواضع نظامیان سعودی در جنوب عربستان را با دو موشک بالستیک هدف قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنوب عربستان هدف موشک های بالستیک ارتش یمن قرار گرفتبه گزارش پایگاه خبری المسیره، یگان موشکی ارتش یمن، با دو موشک بالستیک «زلزال 1» مواضع نظامیان سعودی در منطقه «صوح» واقع درنجران عربستان را هدف قرار داد.
یگان توپخانه ارتش یمن نیز مواضع نیروهای سعودی را در ارتفاعات «الدود» جیزان عربستان را هدف قرار داده و شماری از این نیروها کشته یا زخمی شدند.
یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن جمعه شب نیز یک پایگاه نظامی ارتش عربستان را در منطقه عسیر واقع در جنوب غرب این کشور هدف قرار داد.
از سوی دیگر جنگنده های عربستان در ادامه حملات خود به مواضع غیر نظامیان در یمن، پنج تن از جمله سه زن را در شهرستان صرواح واقع در استان مارب یمن کشتند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
حملات نظامی ائتلاف سعودی در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ، موجب بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی و ساخت موشک و پهپادی داخلی در ارتش و کمیته های مردمی و به کابوسی برای سردمداران و نیروهای نظامی سعودی و اماراتی تبدیل شده است

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان