arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ از رژه غیرهسته ای کره شمالی استقبال کرد

رئیس جمهوری آمریکا از برگزاری رژه نظامی بدون موشک های قاره پیمای هسته ای در کره شمالی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور استقبال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ از رژه غیرهسته ای کره شمالی استقبال کرددونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری از حذف نمایش موشک های قاره پیمای قادر به حمل کلاهک هسته ای در رژه نظامی کره شمالی تقدیر کرد.
ترامپ در این پیام نوشت: کره شمالی به تازگی رژه جشن هفتادمین سالگرد تاسیس (کشور) را بدون نمایش مرسوم موشک های هسته ای برگزار کرد. موضوع (این رژه) صلح و توسعه اقتصادی بود.
وی به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز افزود: کارشناسان بر این باور هستند که کره شمالی موشک های هسته ای را حذف کرده تا به رئیس جمهوری ترامپ نشان دهد که به عاری سازی هسته ای متعهد است.
ترامپ همچنین با تاکید بر اینکه این پیامی مثبت از سوی کره شمالی است، از کیم جونگ اون رهبر این کشور تشکر کرد و ادامه داد: هر دوی ما (ترامپ و کیم) ثابت می کنیم که همه اشتباه کردند! هیچ چیز مثل گفت و گوی خوب میان دو نفر که همدیگر را دوست دارند، نیست! (این) خیلی بهتر از پیش از به قدرت رسیدن من است.
رژه ارتش و نیروهای مسلح کره شمالی به مناسبت گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس این کشور صبح امروز یکشنبه با حضور نمایندگان و فرستادگانی از کشورهای مختلف برگزار گردید و برخلاف سال های پیش کیم در آن سخنرانی نکرد و همچنین از رژه موشک های بالستیک قاره پیما خبری نبود.
کره شمالی در رژه قبلی که روز هشتم فوریه امسال و به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کرد، موشک های مدل هواسونگ 14 و 15 را که از مدل موشک های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است، به نمایش گذاشت.
این اولین رژه در کره شمالی پس از دیدار ماه ژوئن رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان