arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

ادعای نخست وزیر پیشین سوریه: روسیه دیر یا زود می‌فهمد درباره حمایت از اسد اشتباه کرده

ریاض حجاب، نخست وزیر فراری سوریه پیروزی نظامی نیروهای دولت دمشق در جنگ داخلی ۷ ساله این کشور را رد کرده و مدعی شد که روسیه در نهایت متوجه "اشتباهش" در حمایت از دولت سوریه می‌شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر فراری سوریه پیروزی نظامی نیروهای دولت دمشق در جنگ داخلی ۷ ساله این کشور را رد کرده و مدعی شد که روسیه در نهایت متوجه "اشتباهش" در حمایت از دولت سوریه می‌شود!

به گزارش ایسنا، ریاض حجاب، نخست وزیر پیشین فراری سوریه در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره مدعی شد: "دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیروی کافی و تجهیزات نظامی برای کنترل بر ادلب ندارد. همه می‌دانند حتی خود اسد و مقام‌های ارشد او هم این را می‌دانند که آنها تحت حمایت و سرپرستی نیروهای ویژه روسی هستند."

ریاض حجاب ادامه داد: "نشانه‌هایی از ضعف در ساختار دولت سوریه مشهود است. جدای از کشتارهای تلافی جویانه میان شبه نظامیان و نیروهای اسد، شاهد اقدامات غیرقابل قبول و غیرمنطقی در مناطق تحت کنترل دولت نیز هستیم."

وی همچنین مدعی شد که بیش از ۴۰ افسر و نیروی دولتی کشته شدند اما اشاره‌ای به زمان دقیق این کشتارها نکرد و ادامه داد:‌ دولت اسد در "بدترین وضعیت" قرار دارد. روسیه برای منحل کردن شبه نظامیان حامی دولت اسد تلاش می‌کند اما دیر یا زود می‌فهمد که "اسد مستحق این تلاش‌ها و حمایت‌ها نیست و در حمایت از اسد اشتباه کرده است."

وی مدعی شد:‌ "دولت اسد که تنها به دنبال منافع خود حتی به بهای مردم و جامعه سوریه است، دچار یکسری شکست ها و ناکامی هاست."

نظرات بینندگان