arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: احتمالا محمود عباس در سازمان ملل، سخنان آتشینی علیه واشنگتن و تل‌آویو ایراد کند / تنش شدید در کرانه باختری قابل انتظار است / باید نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر شوند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل به کابینه این رژیم نسبت به تشدید احتمال وقوع اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری هشدار داد. آیزنکوت هشدار داد: هفته آینده که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد احتمالا شاهد تنش شدید در کرانه باختری خواهیم بود چراکه وی احتمالا سخنانی آتشین علیه واشنگتن و تل‌آویو ایراد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به کابینه این رژیم نسبت به تشدید احتمال وقوع اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم، به دنبال اقدامات آمریکا و تصمیمات این کشور درباره مسئله فلسطین، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش احتمال وقوع اقدامات خشونت‌آمیز در کرانه باختری هشدار داد.

وی گفت: در صورتی که این اقدامات به وقوع بپیوندد،‌ شدیدتر از آنچه که در غزه رخ می‌دهد خواهد بود و بخاطر تفاوت درگیری‌ها با فلسطینیان کرانه باختری نیاز خواهد بود که نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر شوند.

آیزنکوت بار دیگر پیشنهادهای دستگاه امنیتی اسرائیل از جمله بهبودی اوضاع اقتصادی کرانه باختری،‌ مدیریت صلح‌آمیز فشارهای آمریکا علیه فلسطینیان را در کابینه تکرار کرد و گفت: آمریکایی‌ها پیامدهای اقداماتشان را به صورت کامل درک نمی‌کنند.

آیزنکوت هشدار داد: هفته آینده که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مقر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی خواهد کرد احتمالا شاهد تنش شدید در کرانه باختری خواهیم بود چراکه وی احتمالا سخنانی آتشین علیه واشنگتن و تل‌آویو ایراد کند.

وی بر لزوم متمرکز شدن بر جبهه شمالی "لبنان و سوریه" تأکید کرد و گفت: امکان دارد اسرائیل در مقابل سه جبهه به صورت همزمان یعنی سوریه، لبنان، کرانه باختری و غزه قرار گیرد.

نظرات بینندگان