arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

فلسطین از آمریکا به دادگاه کیفری بین المللی شکایت کرد: واشنگتن باید دیپلمات‌های خود را از قدس خارج کند

دادگاه کیفری بین المللی از دریافت شکایت دولت فلسطین از آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور از فلسطین اشغالی (اسرائیل) به قدس اشغالی که ناقض کنوانسیون بین المللی است، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاه کیفری بین المللی از دریافت شکایت دولت فلسطین از آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور از فلسطین اشغالی (اسرائیل) به قدس اشغالی که ناقض کنوانسیون بین المللی است، خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری روزنامه 'القدس العربی 'چاپ لندن، این دادگاه با صدور بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد فلسطین تاکید کرده بر اساس کنوانسیون سال ۱۹۶۱ وین در خصوص روابط دیپلماتیک، هر کشور ملزم به قراردادن سفارت خود در خاک کشور میزبان است این در حالی است که رژیم صهیونیستی قدس را از طریق نظامی اشغال کرده و مدعی حاکمیت بر آن است.
'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر / آذرماه گذشته/ از انتقال سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از تل آویو به قدس و افتتاح سفارت جدید در ماه مه / اردیبهشت گذشته/ خبر داد.
فلسطین با تنظیم شکوائیه‌ای از دادگاه کیفری خواست به آمریکا دستور دهد دیپلمات‌های خود را از شهر قدس خارج سازد.
در سال ۲۰۱۲ مجمع عمومی سازمان ملل، علی رغم به رسمیت نشناختن فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا، این کشور را به عنوان کشور ناظر به رسمیت شناخت.

** نظامیان رژیم صهیونیتسی ۷ فلسطینی از جمله دو کودک را شهید و ۵۰۶ تن را زخمی کردند
راه پیمایی مسالمت آمیز بازگشت در اردوگاه‌های العوده که روز گذشته /جمعه/ به درخواست شورای عالی ملی و رفع محاصره برگزار شد منجر به شهادت ۷ فلسطینی وزخمی شدن ۵۰۶ تن از فلسطینیان شد.
'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن نوجوان 'محمد نایف' ۱۴ ساله بر اثر اصابت گلوله به سینه وی در شرق البریج و'ایاد خلیل احمد الشاعر' ۱۸ ساله با گلوله صهیونیست‌ها در شرق غزه و'محمد ولید هنیه '۲۳ ساله و'محمد بسام محمد شخصه' ۲۴ ساله از اهالی الشجاعیه و'کمال منجد بربخ' ۱۳ ساله از اهالی خانیونس بر اثر اصابت گلوله در سر و'محمد علی محمد انشاصی' ۱۸ ساله و'محمد اشرف العواوده' ۲۳ ساله اهل اردوگاه الشاطی بر اثر اصابت گلوله صهیونیست‌ها شهید و ۵۰۶ تن دیگر زخمی در نوار غزه شدند.
هزاران تن از فلسطینیان با حضور در بیست و هفتمین راه پیمایی بازگشت با نام ' انتفاضه الاقصی'به دعوت شورای ملی راه پیمایی بازگشت خواستار رفع محاصره غزه شدند.
شورای ملی راه پیمایی با تاکید بر تداوم راه پیمایی‌های بازگشت تا رفع کامل محاصره نوار غزه، تشدید اقدامات امنیتی رژیم صهیونیستی و افزایش نظامیان صهیونیست مستقر در مرز‌های نوار غزه را بی فایده دانست.
شمار شهدای راه پیمایی بازگشت در مرز‌های نوار غزه که از ۳۰ مارس / ۱۰ فروردین/ آغاز شده تاکنون بالغ بر ۱۸۶ تن می‌باشد این در حالی است که بیش از ۲۰ هزار تن نیز زخمی شدند.
در میان شهدای فلسطینی راه پیمایی‌های بازگشت ۳۲ کودک و ۳ زن وجود دارد واز مجموع ۲۰۵۹۰ زخمی بر اثر اصابت گلوله واستنشاق گاز اشک آور ۴۱۰۰ کودک و ۱۹۳۰ زن زخمی می‌باشند.
درمیان شهدای فلسطینی ۲ خبرنگار و ۳ امدادگر ودر میان زخمی‌ها ۱۸۰ خبرنگار زخمی و ۳۹۰ تن از کادر پزشکی وجود دارند که ۷۸ آمبولانس نیز به طور جزیی آسیب دیده است.

نظرات بینندگان