arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

رویترز: ترامپ برزیل، همچنان پیشتاز نظرسنجی هاست

در نظرسنجی دیروز سه شنبه مرکز ایبوپ مشخص شد که ژائیر بولسونارو نامزد راست افراطی انتخابات برزیل 57 درصد آراء را در اختیار دارد. این در حالی است که فرناندو حداد نامزد چپ گرا 43 درصد آراء را از آن خود کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در برزیل مشخص شد که نامزد راست افراطی پیش از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، همچنان پیشتاز است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، در نظرسنجی دیروز سه شنبه مرکز ایبوپ مشخص شد که ژائیر بولسونارو نامزد راست افراطی انتخابات برزیل 57 درصد آراء را در اختیار دارد. این در حالی است که فرناندو حداد نامزد چپ گرا 43 درصد آراء را از آن خود کرده است.
بر پایه این گزارش، در نظرسنجی قبلی بولسونارو 59 درصد و حداد 41 درصد آراء را بدست آورده بودند.
به گزارش ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری برزیل در حالی به دور دوم کشیده شد که 'ژایر بولسونارو' توانسته با وعده های پوپولیستی و استفاده از تاکتیک های رفتاری و انتخاباتی مشابه 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا توجه مردم را جلب کند و از سوی برخی کارشناسان 'ترامپ برزیل' لقب بگیرد.
نکته جالب این دور از انتخابات ریاست جمهوری برزیل، ظهور بولسونارو عضو سابق ارتش به عنوان یک نامزد پوپولیست با تاکتیک های خاص خود برای جلب آرای مردمی بوده است. وی که پیش تر به دلیل مواضع جنجالی در محافل مختلف در برزیل شهره خاص و عام بوده، با وعده های جذاب از جمله مقابله با فساد مالی و اصلاحات در نظام مالیاتی به مردم توانست بیشترین آراء را از آن خود کند.
نامزد راست افراطی انتخابات برزیل در حالی توانست بیشترین آرای دور نخست را کسب کند که مردم این کشور از فساد مالی در میان مقامات خشمگین هستند. این خشم باعث شد تا اقبال عمومی از چپ گراها به سوی راست گراها در بزرگترین کشور آمریکای لاتین تغییر کند.

نظرات بینندگان