arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۰۲ آبان ۱۳۹۷

ناصر حجازی بهترین دروازه‌بان ادوار جام ملت‌های آسیا شد

مرحوم «ناصر حجازی» در پایان نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی هواداران فوتبال به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شد. مرحوم حجازی، سنگربان سال‌های دور تیم ملی ایران با ۵۹ درصد آرای مخاطبان، این عنوان را به خود اختصاص داد. در این نظر سنجی «نور صبری» دروازه‌بان عراق در جام ملت‌های ۲۰۰۷ که با این تیم به قهرمانی رسید با ۳۷ درصد آرا دوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرحوم «ناصر حجازی» در پایان نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی هواداران فوتبال به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز چهارشنبه در ادامه نظرسنجی‌های خود برای انتخاب بهترین بازیکن در هر پست، نتیجه نهایی نظرسنجی در پست دروازه بانی را منتشر کرد که مرحوم حجازی، سنگربان سال‌های دور تیم ملی ایران با ۵۹ درصد آرای مخاطبان، این عنوان را به خود اختصاص داد.
در این نظر سنجی که ۴۵ هزار نفر شرکت کرده بودند، «نور صبری» دروازه‌بان عراق در جام ملت‌های ۲۰۰۷ که با این تیم به قهرمانی رسید با ۳۷ درصد آرا دوم شد.
محمد الدعایه از عربستان سعودی، لی وون جائه از کره جنوبی، یوشیکاتسو کاواگوچی از ژاپن و مارک شوارتزر استرالیا دیگر رقیبان حجازی در این نظرسنجی بودند.
ناصر حجازی، دروازه‌بان فقید تیم ملی فوتبال ایران، در جام ملت‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ توانست در این دو جام با ایران به قهرمانی برسد.
پیش از این «علی دایی»، «علی کریمی» و «مهدی مهدوی‌کیا»، به ترتیب به عنوان بهترین مهاجم، بهترین هافبک و بهترین مدافع تاریخ جام ملت‌های آسیا با نظر سنجی هواداران انتخاب شده بودند.
ناصر حجازی و غلامرضا تختی تنها چهره‌های ورزشی هستند که نام آن‌ها در مجموعه کتاب در دست چاپ مفاخر و نام آوران ایران زمین در کنار نام‌هایی، چون ابوعلی سینا، سعدی شیرازی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، عطار نیشابوری، امیر کبیر، کمال الملک، جلال آل احمد، پروین اعتصامی، محمود حسابی، علی شریعتی و جعفر شهیدی قرار گرفته است.
او در ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ در جریان تماشای دیدار تیم فوتبال استقلال تهران مقابل پاس همدان در روز آخر لیگ برتر به دلیل وخامت حالش به کما رفت و در حالی که از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد، در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۰ در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
خدا ايشان را قرين رحمت خويش فرمايد
من يك پرسپوليسي هستم
در زماني كه ايشان دروازبان تيم بزرگ استقلال بود من نوجوان بودم يك شب در خواب ديدم كه در زمين چمن آزادي ايشان درون دروازه ايستاده و من از گوشه سمت راست پشت محوطه جريمه ايشان را صدا كردم و گفتم ناصر خان بزنم ، خدا بيامرز گفت بزن و من يك كاششته زدم و توپ گل شد .خيلي خوشحال شدم .
خاطرم هست چند وقت بعد از ديدن آن خواب با چند تن از بچه هاي محل و براي ديدن يك بازي به استاديوم آزادي رفته بوديم كه من به بچه هاي محله گفتم بچه ها من از آنجا به ناصر هان گل زدم ها ( البته قبلا خوابم را براي ايشان تعريف كرده بودم) كه افرادي كه در اطراف ما نشسته بودند با تعجب به من نگاه مي كردند و فكر مي كردند كه راستي راستي به ايشان گل زدم .
هميشه به ايشان ارادت داشته و دارم و هميشه اين خواب شيراين را با خود يادآوري مي كنم و اشكم در مي آيد
روحش شاد و يادش گرامي
حيف شد كه خيلي زود از ميان ما رفت و حيف كه ما و ما و ما خيلي زود و حتي قبل از رفتنش ايشان را از ياد برديم.
براي شادي روحش صلوات
نظرات بینندگان