arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۷

دوستان خاشقچی مقابل کنسولگری عربستان در استانبول تجمع کردند / حضور مشاور اردوغان در تجمع

ده ها تن از دوستان «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی پنجشنبه شب در برابر کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت در مورد این پرونده شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده ها تن از دوستان «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی پنجشنبه شب در برابر کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه تجمع کرده و خواستار اجرای عدالت در مورد این پرونده شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در میان شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز، علاوه بر دوستان خارجی خاشقچی، «یاسین آکتای» مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز حضور داشت.
آکتای گفت: هیچ کس نمی تواند موضوع قتل جمال را از بین ببرد؛ نتوانستم او را نجات دهم و اصلاً گمان نمی کردیم که چنین جنایتی در قرن بیست و یکم رخ دهد.
او افزود: رسوایی کنونی باید موجب شود که قاتلان جمال، نه تنها نسبت به این کار، بلکه حتی نسبت به لحظه فکر کردن به قتل وی نیز پشیمان شوند.
در بیانیه انجمن دوستان خاشقچی که «ایمن نور» رئیس شبکه «الشرق» (معارضان مصری) قرائت کرد، آمده است: از این مکان که روح جمال خاشقچی پرکشید، صراحتاً اعلام می کنیم، ما هرگز سازش را در موضوع قتل او نمی پذیریم و هرگز در ارتباط با فرار مجرمان از مجازات و پیگیرد آنها ساکت نخواهیم نشست.
در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی راه های قانونی و ابزارهای حقوقی، رسانه ای و سیاسی را در پیش می گیریم تا عدالت کامل برای روشن شدن این موضوع اجرا شود و جنایت مشابه دیگری در این باره رخ ندهد.
این بیانیه افزود: نباید به هیچ یک از قاتلان جمال اجازه داد از مجازات فرار کنند؛ بلکه باید در برابر جنایت های مشابه در زمینه صاحبان عقیده، مقابله و از آزادی رسانه و بیان در کل کشورهای منطقه دفاع و حمایت کرد.
شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز با حمل تصاویری از خاشقچی به قتل وی در ساختمان کنسولگری عربستان اعتراض کردند.
هرچند مقام های عربستان شنبه گذشته و پس از 18 روز سکوت، زیر فشار افکار عمومی جهان مجبور به تأیید قتل خاشقچی در کنسولگری این کشور در ترکیه شدند، اما هنوز ابعاد کشته شدن این روزنامه نگار و محل جسد وی روشن نشده و عاملان اصلی این جنایت تاکنون معرفی نشده اند.

نظرات بینندگان