arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۷

آمریکا پنج هزار نیرو در مرز با مکزیک مستقر می کند

ارتش آمریکا قصد دارد در آستانه نزدیک شدن موج جدید پناهجویان پنج هزار نیرو را در مرز با مکزیک مستقر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا پنج هزار نیرو در مرز با مکزیک مستقر می کندحدود هزار و هشتصد نیرو در ایالت تگزاس، هزار و هفتصد نفر در آریزونا و هزار و پانصد نیرو در کالیفرنیا مستقر می شوند. 
به گفته مقام های آمریکایی، این نیروها شامل پلیس و مهندسان نظامی است.
پیش تر اعلام شده بود که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) هشتصد نیرو در مرز مستقر خواهد کرد اما مقام های نظامی در تازه ترین خبرها، این آمار را پنج هزار نفر اعلام کرده اند. پنتاگون اوایل سال جاری میلادی حدود دو هزار نیروی گارد ملی در مرزهای جنوب غربی آمریکا مستقر کرده بود.
به گفته مقام های آمریکایی، نیروهای جدید احتمالا در برپایی چادر، ارائه کمک های پزشکی و کمک در مراکز فرماندهی و کنترل مرزها ایفای نقش خواهند کرد.
یک مقام پنتاگون گفت: روند استقرار نیروهای جدید آغاز شده و انتظار می رود تا اواسط ماه دسامبر در مرز بمانند. 
انتظار می رود نیروهای جدید در مبادی ورود و خروج استقرار پیدا کنند. مقام های وزارت امنیت داخلی اوایل سال جاری میلادی از پناهجویان خواسته بودند تا به مبادی ورود و خروج رفته و در آنجا تقاضای پناهندگی کنند. 
براساس اعلام سازمان ملل، کاروانی از مهاجران که متشکل از حدود هفت هزار نفر است، از آمریکای مرکزی به راه افتاده و قصد ورود به ایالات متحده را دارد.
بسیاری از این مهاجران در تلاش هستند از خشونت و همچنین بی ثباتی اقتصادی و سیاسی کشورهای خود بگریزند.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نسبت به بروز بحران در مرز با مکزیک هشدار داده است. «کریستین نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده است که این کشور هر آنچه در توان دارد برای محافظت از مبادی ورودی خود در مرز جنوبی به کار می بندد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان