arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

احتمال دیدار پوتین و ترامپ در نشست پاریس

وزیر خارجه روسیه از احتمال رایزنی روسای جمهور روسیه و آمریکا در پاریس درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه روسیه از احتمال رایزنی روسای جمهور روسیه و آمریکا در پاریس درباره پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد خبر داد.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه احتمال مطرح شدن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد (INF) در جریان دیدار آتی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» همتای وی را رد نکرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف امروز چهارشنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در نشست ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان)، سران دو کشور به چه مسایلی در پاریس خواهند پرداخت گفت که هر موردی در این دیدار می‌تواند مطرح شود.

لاوروف همچنین گفت که واشنگتن چند روز پیش سوالات خود را درباره مسایل مربوط به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد به مسکو فرستاده است.

همچینین پیشتر «آندری بلوسوف» دیپلمات روسی تائید کرده بود که مسکو در تلاش است که از اراضی خود در برابر هر گونه اقدام خشونت‌باری دفاع کند. این موضع‌گیری در شرایطی صورت گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا تهدید کرد به صورت یک‌جانبه خروج از این پیمان (INF) خارج خواهد شد. دیپلمات روس، این اقدام را در راستای اقدام نظامی آمریکا علیه روسیه دانست.

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

برچسب ها: پوتین ، ترامپ
نظرات بینندگان