arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

فرمانداری تهران با «ممنوعیت استخدام خویشاوندان» مخالفت کرد

فرمانداری تهران در نامه ای به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر با ممنوعیت استخدام های خویشاوندی در شهرداری پایتخت مخالفت کرد. در این نامه این ممنوعیت مستندا به اصل 28 قانون اساسی که اشعار می دارد « هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند» از سوی فرمانداری تهران غیرقانونی اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانداری تهران در نامه ای به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر با ممنوعیت استخدام های خویشاوندی در شهرداری پایتخت مخالفت کرد.

به گزارش ایرنا، در این نامه این ممنوعیت مستندا به اصل 28 قانون اساسی که اشعار می دارد « هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند» از سوی فرمانداری تهران غیرقانونی اعلام شده است.
در این نامه از شورای شهر خواسته شده است که در اجرای ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، موضوع مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه(10 مهرماه) در نود و یکمین جلسه خود طرح مدیریت تعارض منافع شهرداری را بررسی و با افزودن الحاقات آن را تصویب کردند.
بر اساس این طرح انتصاب بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه به سبب موقعیت شغلی آنان طی دوره مسئولیت در شهرداری و واحدهای تابعه ممنوع است.
همچنین این طرح منع دریافت هدیه از سوی مدیران و کارکنان شهرداری را در برداشت.
بر این اساس مدیران و کارکنان شهرداری تهران و واحدهای تابعه به هیچ عنوان مجاز به پذیرش هدیه از ارباب رجوع، شرکا و یا بستگان وی، که فرایند تصمیم‌گیری اداری در شهرداری دارد را ندارند.

نظرات بینندگان