arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۰

الغنوشي: از حزب عدالت و توسعه ترکيه نسخه برداري نمي کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر حزب تونسی النهضه گفت ما از حزب عدالت و توسعه ترکیه نسخه برداری نمی کنیم.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، راشد الغنوشی رهبر حزب اسلامگرای تونسی النهضه در گفت و گوی ویژه با خبرنگار این روزنامه درمورد نسخه برداری حزبش از حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت حزب عدالت و توسعه در زمینه توسعه اقتصادی، دموکراسی و حقوق بشر تجربه موفقی داشته است.

افراد تجربه های موفق را تحسین و از آن ها الگو گیری نه نسخه برداری می کنند.

ما در تونس تحت تاثیر این تجربه های موفق قرار گرفتیم و آن ها نیز متقابلا از تجربیات ما تاثیر خواهند پذیرفت.

بهترین سند بر تبادل تجربه میان ما و ترکیه کتاب های من است که یک منبع اصلی از منابع این حزب به شمار می آید.

مردم ترکیه بیشتر از مردم تونس و دیگر کشورهای جهان من را می شناسند.

از این رو می توانیم بگوییم ما به تبادل تجربه می پردازیم اما در عین حال هرکدام شرایط خاص خود را داریم. الغنوشی در پاسخ به این پرسش که quotation mark آیا اختلاف نظر حزب النهضه و کنگره برای جمهوری در مورد باجی قائد سبسی نخست وزیر تونس ائتلاف میان شما را تهدید نمی کند؟ quotation mark گفت هدف ما تشکیل دولت ائتلاف ملی است به این معنا که تک تک اجزای این دولت با مشورت احزاب اصلی یعنی حزب النهضه، حزب کنگره برای جمهوری و حزب بلوک دموکراتیک انتخاب می شوند.

وی درباره قرار نگرفتن نامش در فهرست های انتخاباتی گفت با این کار قصد دارم به جوانان که سازندگان انقلاب بودند و جانشان را در این راه فدا کردند میدان بدهم جوانان باید در راس قدرت قرار گیرند.

الغنوشی درمورد شایعات مبنی بر این که حزب النهضه قصد دارد آزادی زنان را محدود کند گفت اگر زنان به حزب النهضه رای نمی دادند، این حزب پیروز نمی شد.

ما در تبلیغات انتخاباتی خود موفق شدیم بخش زیادی از زنان تونسی را به این امر متقاعد کنیم که با جدیت از حقوقشان پاسداری و آن را گسترش می دهیم.

رهبر حزب النهضه درمورد اتهامات مبنی بر سوء استفاده حزبش از مساجد در تبلیغات انتخاباتی گفت آنانی که در انتخابات پیروز نشدند، برای توجیه شکستشان این اتهامات را مطرح می کنند.

من از آنان می خواهم در خودشان یک بازنگری انجام دهند و به جای کودتا برضد این حزب و برداشت نادرست از موفقیت آن درصدد یافتن دلایل شکست خود باشند.

حزب النهضه بارها اعلام کرده مخالف استفاده تبلیغاتی احزاب از مساجد است.
نظرات بینندگان