arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

اتهام نامشخص علیه افشاگر ویکی لیکس / پای جولیان آسانژ به یک پرونده جنجالی دیگر باز شد

به نظر می رسد جولیان آسانژ  از سوی برخی مقام های قضایی در ایالات متحده در پرونده ای جدید درگیر شده است. پرونده ای که البته جزئیات آن به شکل مهر و موم باقی مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به نظر می رسد جولیان آسانژ از سوی برخی مقام های قضایی در ایالات متحده در پرونده ای جدید درگیر شده است. پرونده ای که البته جزئیات آن به شکل مهر و موم باقی مانده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، نام موسس ویکی لیکس با حاشیه پیوند خورده و این بار نیز نوبت به رونمایی از یک پرونده دیگر رسیده تا او را دچار حاشیه کند.

 مدتی پیش سوئد اعلام کرد که یک پرونده سنگین علیه رفتارهای آسانژ به راه خواهد انداخت. اما به نظر می رسد قرار است پرونده ای دیگر  در کشوری غیر از سوئد نیز پیگیری شود.

وکلای جولیان آسانژ، اخیرا از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده با جنایاتی نامشخص و افشا نشده که برخی معتقدند احتمالا به تجاوز جنسی مرتبط است تحت فشار قرار دارند. البته جالب است بدانید که قرار نبوده جزئیات پرونده جدید افشاگر ویکی لیکس رونمایی شود و قرار بوده این پرونده به شکل مخفیانه تحت پیگیری قرار گیرد.

در ماه اوت معاون دادستان آمریکا؛ کلن اس دایر، در دادگاه منطقه ای ویرجینیا پرونده ای را آغاز کرد که قرار بود جزئیاتش به شکل مهر و موم باقی بماند. اما به نظر می رسد با پیشرفت پرونده و روشن شدن برخی از ابعاد آن بخش هایی از پرونده افشا شده است.

دایر در بیانیه ای در این خصوص نوشت: "اتهامات باید همچنان مخفی باقی می ماند به خصوص تا زمانی که آسانژ تفهیم اتهام می شد اگر جرائم آسانژ مشخص شود، او دیگر نمی تواند از دستگیری و استرداد جلوگیری کند".

آسانژ از 6 سال پیش تا کنون در یک اتاق کوچک در سفارت اکوادور در لندن محبوس است. او زمانی وارد این سفارت شد و به آنجا پناه برد که از سوی  سوئد با اتهام تجاوز جنسی رو به رو شد.

بر همین اساس نیز آسانژ نگران است که اگر او سفارت را ترک کند، ممکن است از سوی سوئد به خاطر این اتهام و از سوی ایالات متحده نیز به اتهام جاسوسی دستگیر شود. طی سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده پرونده اتهامات جنایی علیه ویکی لیکس و آسانژ را در رابطه با نشت اطلاعات دیپلماتیک و اسناد نظامی در سال 2010 مورد بررسی قرار داد.

در طی 12 سال گذشته، ویکی لیکس بیش از 10 میلیون اسناد مخفی دولتی را از طریق وب سایت خود منتشر شده است. یکی از این خبرهای نشتی، انتشار یک ویدیو است که نشان می دهد یک هلیکوپتر آپاچی آمریکایی در جنگ عراق در حال تیراندازی و کشتن دو روزنامه نگار است.

اکنون باید دید آسانژ پس از اتهامات سیاسی متعدد چگونه می تواند با این اتهام جدید  کنار بیاید.

نظرات بینندگان