arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰

خیز حامیان دولت به سوی توکلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتقاد حاميان دولت كه از ابتداي مجلس هشتم‌ همواره‌متوجه احمد توكلي بود‌ ارديبهشت ماه سال‌جاري با طرح تحقيق و تفحص از مركز پژوهش‌هاي مجلس كه رياست آن بر عهده اين نماينده تهران است ادامه يافت. تحقيق و تفحصي كه بررسي آن در‌دستور كار اين هفته مجلس شوراي اسلامي قرار دارد. اما با اينكه قبلا اعلام شده بود اين طرح براي بررسي‌هاي بيشتر به كميسيون آموزش و تحقيقات ارجاع داده شده است نمايندگان اين كميسيون گفتند كه اين طرح هنوز در اين كميسيون بررسي نشده است.

 تهران امروز در گزارشی با عنوان «مرکز پژوهش‌های مجلس در سیبل‌حامیان دولت» نوشت:

انتقادات حاميان دولت، به اين مرکز به دليل گزارشات انتقادي درباره عملكرد دولت، گزارش‌هاي جهت‌دار و يكسويه اين مركز كه موثر در تصميم‌گيريهاي كلان كميسيونهاي تخصصي مجلس و مجموعه قوه مقننه است،عدم وجود ساز و كار مشخص براي داوري علمي و بي‌طرفانه در مورد مقالات منتشر شده از سوي آن نهاد، استفاده مكرر از روش ارجاع به خود در مقالات و كمرنگ‌بودن نسبي حضور مراجع مستقل، شائبه حضور يك جريان فكري خاص براي سفارشي نمودن تحقيقات، عدم تعريف ساز و كار مشخص براي رايزني مجلس با نهاد ياد شده كه اكثرا به صورت لابي‌هاي غيررسمي و فاقد سنديت انجام مي‌شود؛ عنوان شده است.

سايت اطلاع رساني دولت گزارش‌هاي توليد شده در مركز پژوهش‌هاي مجلس را براساس رويكردي خاص به ابزاري ژورناليستي براي هجمه تبليغاتي به دولت توصيف‌كرده و آورد: مركز پژوهش‌ها‌ در حالي ده‌ها گزارش عليه دولت منتشر كرده و نام آنها را‌ »گزارش كارشناسي» گذاشته، كه تجربه سال گذشته نشان مي‌دهد گزارش‌هاي اين مركز صرفا براي جريان‌سازي عليه دولت و ايجاد خوراك تبليغاتي براي رسانه‌هاي خارجي ضد انقلاب و همين‌طور برخي محافل داخلي مخالف دولت تهيه مي‌شود‌.

احمد توكلي‌همواره از مركز تحت مديريت خود دفاع كرده و گفت كه يك مركز كارشناسي نمي‌تواند براي خوشامد اين و آن گزارش بنويسد و هرچه كه مطرح شده براي اصلاح امور بوده است.
نظرات بینندگان