arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۳۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۷

۵ تن از مرزبانان آزاد شده میرجاوه، به کشور بازگشتند / وزارت کشور: به زودی ۷ نفر دیگر آزاد می‌شوند / هیچ معامله‌ای برای آزادسازی مرزبانان صورت نگرفته

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از آزادی و بازگشت ۵ تن از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی در میرجاوه به کشور خبر داد. نام مرزبانان آزادشده عبارتست از: زبیر ریگی، سعید نوتی زهی، رسول گمشادزهی، محمد معتمدی و مهرداد آبار.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

۵ تن از مرزبانان آزاد شده میرجاوه، به کشور بازگشتند

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از آزادی و بازگشت ۵ تن از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی در میرجاوه به کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی تلاش‌های به عمل آمده و رایزنی و تعامل با طرف پاکستانی به منظور آزادسازی مرزبانان و بسیجیان بومی ربوده شده توسط گروهک جیش الظلم در میرجاوه، ۵ تن از آنان به نام‌های زبیر ریگی، سعید نوتی زهی، رسول گمشادزهی، محمد معتمدی و مهرداد آبار آزاد و شب گذشته (چهارشنبه ۳۰ آبان) به کشور بازگشتند.

در این اطلاعیه با تأکید بر ادامه تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای آزادی سایر مرزبانان ربوده شده و بازگشت آنان به میهن عزیز اسلامی، از همکاری دستگاه‌های ذیربط و نیز صبر و شکیبایی خانواده‌های محترم مرزبانان عزیز کشورمان قدردانی شده است.

گفتنی است؛ ۲۴ مهرماه و در پی خیانت عوامل نفوذی، ۱۲ تن از مرزبانان و بسیجیان بومی در نقطه صفر مرزی در جنوب شرق کشور ربوده شدند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور: به زودی ۷ نفر دیگر آزاد می‌شوند/ هیچ معامله‌ای برای آزادسازی مرزبانان صورت نگرفته است

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور از ورود مرزبانان ربوده شده به پاکستان خبر داد و گفت: ان‌شاالله به زودی هفت نفر باقی مانده هم آزاد خواهند شد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بازگشت ۵ تن از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی در میرجاوه به کشور گفت: این افراد شب گذشته به کشور بازگشته‌اند و نیم ساعت پیش هم وارد فرودگاه زاهدان شده‌اند.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با تاکید بر اینکه همکاری‌های همه‌جانبه‌ای بین دولت ایران و پاکستان برای آزادسازی مرزبانان ربوده شده صورت گرفته است، عنوان کرد: با همکاری بین دولت ایران پاکستان و تلاش تمامی دستگاه‌ها مانند وزارت خارجه، کشور،‌ نهادهای امنیتی یک کار مشترک صورت گرفت و این عزیزان به کشور بازگشتند.

وی درباره اقدامات برای آزادسازی دیگر مرزبانان ربوده شده گفت: رایزنی‌ها برای آزادسازی دیگر مرزبانان ادامه دارد و ان‌شاالله به زودی هفت نفر باقی مانده هم آزاد خواهند شد.

حیدری خاطرنشان کرد: هیچ معامله‌ای برای آزادسازی این مرزبانان صورت نگرفته و این کار با تعامل و همکاری بین دوکشور صورت گرفته است و چیزی در ازای این آزادی نداده‌ایم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
خواهشا دولت ايران آزادشده ها رو اعدام كنند ؛ مامور مرزباني كه در خواب باشد حقش اعدام است و بس نه اينگه گل بر گردنش آويزان كنند و جلسه استقبال برايشان بگيرند ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
0
0
شکی نیست که این افراد به دلیل تخلف از دستورات و قوانین و مقررات نظامی گرفتار دشمن شدن و اینهمه دردسر برای مردم و کشور و دیپلماسی درست کردن.
نیروی نظامی رو میذارن سر مرز تا با دشمن بجنگه، بکشه و کشته بشه، نه اینکه بسادگی چیز خورش کنن.
اگه تو هر کشور دیگه ای این اتفاق میفتاد حداقل توبیخ می شدن. اما اینجا طبق معمول مثل یه قهرمان با متخلفان برخورد میشه!!!
نظرات بینندگان