arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷

آیا افسردگی خطرناک است؟

افسردگی برای بسیاری از افراد در برهه های مختلف زندگی رخ می دهد. درواقع افسردگی را نمی توان یک مشکل کمیاب تلقی کرد و اغلب زنان و مردان در سراسر جهان حداقل یکبار درجاتی از افسردگی را تجربه کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افسردگی برای بسیاری از افراد در برهه های مختلف زندگی رخ می دهد. درواقع افسردگی را نمی توان یک مشکل کمیاب تلقی کرد و اغلب زنان و مردان در سراسر جهان حداقل یکبار درجاتی از افسردگی را تجربه کرده اند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، همه ما احساساتی مثل نا امیدی، ضعف روانی، اضطراب، بی انگیزگی، افزایش یا عدم اشتهای ناگهانی، عدم تمایل به تفریح، انزوا و مواردی مشابه را تجربه کرده ایم. این حالات می توانند گذرا باشند و به علتی مشخص مثل شکست های عاطفی و تحصیلی رخ دهند. اما وقتی این نوع حالات تشدید می شوند یا به طور مزمن با ما همراهند نگرانی برای ابتلا به افسردگی نیز افزایش پیدا می کند.

پیش از این در مطلب «افسردگی فصلی چیست و دقیقا چه زمانی به سراغمان می آید» به تعریف افسردگی و حالات آن پرداخته ایم. اما اکنون پرسش اصلی این است که آیا افسردگی خطرناک است یا خیر؟

پاسخ هم بله است و هم خیر. افسردگی خطرناک نیست اگر گذرا و با علتی مشخص و منطقی باشد و البته با مرور زمان بتوانید ان را شکست دهید.

آیا افسردگی خطرناک است؟

اما افسردگی بسیار خطرناک است اگر سابقه دار، طولانی و مختل کننده ابعاد مختلف زندگی شخصی شما شود. اگر ماههاست دگیر احساسات منفی هستید، از خانه به ندرت خارج می شوید، با دوستانتان تماس ندارید، نسبت به زندگی خود نگرش مثبتی ندارید و البته سوابق خانوادگی افسردگی دارید، هر چه سریعتر به یک روانشناس حرفه ای مراجعه کنید تا ابعاد مشکلتان را بررسی کند.

افسردگی را می توان با مشاوره های حرفه ای و در برخی موارد با دارو درمانی مهار کرد.اما عدم مهار این مشکل و سرکوب احساسات، نتایجی خطرناک دارد، تلاش برای خودکشی به عنوان مرحله آخر و حادترین درجه افسردگی می توان به عنوان گزینه ای به شدت ترسناک در نظر گرفت.

یک مثال رایج بین برخی مشاوران و رواندرمانگران این است که هیچ فردی به اندازه خود فرد افسرده نمی تواند به او کمک کند. بنابراین اگر احساس می کنید مدتهاست نسبت به خود و محیط زندگیتان بی تفاوت شده اید، به روانشناس مراجعه کنید. اگر بین اطرافیان و دوستانتان نیز شخصی را با این علامت ها می شناسید برای کمک به او اقدام کنید. بسیاری از افسرده ها تنها هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
2
این روزها شاید 98.2 درصد از ملت دچار درجاتی از افسردگی و اسکیزوفرن و سایر بیماریهای مشابه روانی هستند. مشکل از مردم نیست که با مشاوره های پر هزینه و دارو های خواب اور و مخدر رفع شود.مشکل را همه می دانیم چیست و کجاست اما همه نشسته ایم تا کسانی دیگر و به شیوه ای راحت الحلقومی تمامی معضلات با اشاره چوب جادوگری و شعبده بازی های فریبکارانه حل شود، که نخواهد شد .
نظرات بینندگان