arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷

رژیم صهیونیستی آزمایش موشکی ایران را نقض قطعنامه 2231 دانست

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، همصدا با متحد آمریکایی خود، آزمایش موشکی ایران را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت خواند و خواستار محکوم کردن آن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دنی دانون روز سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران سازمان ملل متحد از ارسال نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت درباره اقدامات حزب الله لبنان هم خبر داد.

وی با این ادعا که نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفیل) ماموریت خود را در جلوگیری از ساخت تجهیزات نظامی و تسلیحاتی در جنوب لبنان به اندزه کافی انجام نمی دهند، خواستار آن شد تا سازمان ملل حفر تونل هایی که او «تروریستی» نامید را محکوم کند.

سفیر صهیونیستی که رژیمش به دلیل بی ثبات سازی، اشغال سرزمین، نادیده گرفتن قطعنامه ها و کشتار فلسطینی ها بیشترین قطعنامه های محکومیت را در سازمان ملل به خود اختصاص داده است، دولت لبنان را مسئول آنچه که او «بی ثبات سازی خطرناک منطقه» توصیف کرد، دانست.

دانون پیشبرد دستور کار ایران را که او «تبدیل جنوب لبنان به محلی برای حمله به جان های بی گناه اسرائیلی ها» نامید، تهدیدی برای لبنان و شهروندان آن هم دانست و افزود: با توجه به نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد، دولت لبنان باید از تعهدات بین المللی خود پیروی کند و قطعنامه های شورای امنیت را به طور کامل اجرا کند.

وی که تلاش کرد تا نقض حاکمیت ملی و حمله خودسرانه به تاسیسات این کشور را توجیه کند، «ساخت این تونل های ساخته شده توسط حزب الله« و آنچه که او «تامین مالی آن توسط ایران» خواند «در کنار تلاش های مداوم برای انتقال سلاح ها، شلیک موشک های دقیق هدایت شده و تولید موشک های دقیق در لبنان» را نقض حاکمیت این رژیم نامید.

سفیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این اقدام حزب الله مرحله دیگری از تلاش های آنها برای گسترش ساخت و ساز نظامی و بی ثبات کردن منطقه است.

دانون خواستار برگزاری فوری نشست شورای امنیت در این باره شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای محکومیت حماس رای خواهد داد، گفت: از همه اعضا می خواهم که از این قطعنامه مهم حمایت کنند.

سفیر رژیم صهیونیستی افزود: ما شاهد تلاش های حماس برای جلوگیری از حمایت اعضای سازمان ملل از این قطعنامه هستیم. دانون که حماس را یک گروه تروریستی نامید، پرسید که چگونه این گروه به سازمان ملل نامه می نویسند و ادامه داد: معتقدیم که اکثریت اعضای سازمان ملل به این قطعنامه رای خواهند داد.

دانون با تاکید بر اینکه حفر تونل و اقدامات حزب الله در سرزمین های اشغالی انجام شده است، مدعی شد هرکاری را برای حفاظت از شهروندانمان انجام می دهیم.

این مقام صهیونیستی در حالی که اسناد و تصاویر درمان گروه های تروریستی داعش در بیمارستان های این رژیم موجود است و رسانه های جهان آن را منتشر کرده اند که خود گویای حمایت کامل این رژیم از تروریست ها است، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و به این ترتیب، آزمایش موشکی این کشور را هم نقض قطعنامه شورای امنیت دانست.

سفیر صهیونیستی در حالی همسو با نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد که آمریکا به خروج از برجام بزرگترین ناقض این قطعنامه است و هم پیمانان غربی آن ها هم تنها به این جمله اکتفا کردند که این آزمایش ها را با 2231 ناسازگار می دانیم.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان