arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰

حمله کیهان به ذکر نام مجتهد شبستری در میان مشاهیر آذربایجان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کیهان در ستون اخبار ویژه خود در خبری با عنوان «وقتی روحانی نمای بدسابقه در فهرست مشاهیر جای می گیرد!» نوشت:

ششمین المپیاد فرهنگی ورزشی پیشکسوتان شرکت ملی گاز ایران در تبریز برگزار شد. مسئولان برگزاری این المپیاد با انتشار یک «کتابچه راهنما» ضمن پرداختن به اهداف برگزاری این همایش به ظاهر فرهنگی، ورزشی، مشاهیر آذربایجان را نیز معرفی کرده اند. در این بروشور تبلیغاتی از «محمد مجتهد شبستری» به عنوان یکی از مشاهیر آذربایجان یاد شده است! در این مورد تذکر 2 نکته ضروری است؛

الف: آذربایجان سرزمین و مهد بسیاری از مشاهیر دینی، علمی و ادبی است و شهدای زیادی را نیز تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که در این بروشور تنها از علامه امینی، شیخ محمد خیابانی، شمس تبریزی، ستارخان، باقرخان و دست آخر هم از محمد مجتهد شبستری!؟ نام برده شده است.

و در آن اثری از مرحوم علامه طباطبایی، مقدس اردبیلی همچنین شهدای محراب مدنی و قاضی طباطبائی نیست و از سرداران شهید سپاه اسلام در لشکر 31 عاشورای تبریز و لشکر 21 حمزه آذربایجان نیز خبری به چشم نمی خورد.

به جاست از مسئولان شرکت ملی گاز ایران پرسیده شود آقای محمد مجتهد شبستری چه خدماتی انجام داده اند که اسم وی همردیف علامه امینی و اثر ارزشمند الغدیر قرار گرفته است.
ب: بعید است سوابق محمد مجتهد شبستری بر کسی پوشیده باشد ولی برای یادآوری به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم تا مسئولان در شرکت ملی گاز پاسخ دهند که آیا به خاطر این سوابق و پیشینه وی را شخصیت برتر وجزو مشاهیر آذربایجان قلمداد کرده اند.

به جملات زیر دقت کنید:

-فتاوای فقیهان فقط برای خودشان حجیت دارد (مجله بعثت، ش 935، صص 1-7، 3/6/77)
- آن دسته از جوانانی که به مسجد روی می آورند وکتب دینی را مطالعه می کنند از نظر ساختار فکری و روانی ضعیف هستند (روزنامه فتح 15/10/78)

پیامبر اسلام و ائمه، معصوم نبوده و تمام ضعف های انسان های عادی را دارند (سخنرانی در دانشگاه صنعتی اصفهان، 5/12/87)

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست شبستری از جمله روحانی نماهایی است که ارگان فارسی زبان سازمان سیا «گویانیوز» از وی به عنوان روحانی محبوب یاد کرده و به خاطر حمایت از فتنه از وی تشکر کرده است!

و حال این المپیاد فرهنگی که از بودجه شرکت ملی گاز تامین می شود وی را یکی از مشاهیر آذربایجان می نامد آذربایجانی که همواره در دفاع از دین و ملت در ردیف اول قرار داشته و شعار بنیادینش همواره این بوده و هست که آذربایجان اویاخدی، انقلابادایاخدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
majid
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
3
تاحالا شده کیهان به چیزیم گیر نده ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
0
1
بنده بعنوان يك آذربايجاني به ايشان و طرز فكر كاملا مترقي شان افتخار ميكنم تا ...!!
نظرات بینندگان