arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷
تحلیل مرکز مطالعات استراتژیک المستقبل؛

دستهای پنهان روسیه، جنبش جلیقه زردها در فرانسه را اداره می کند؟

فرانسه به دنبال نقش احتمالی روسیه در تظاهرات روز افزون پاریس، موسوم به جنبش جلیقه زردهاست؛ چرا که معتقد است تا کنون ایادی مسکو در ماجرای برگزیت در اتحادیه اروپا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری امریکا، فعالیتهایی داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستهای پنهان روسیه، جنبش جلیقه زردها در فرانسه را اداره می کند؟

مرکز مطالعات المستقبل نوشت: فرانسه به دنبال نقش احتمالی روسیه در تظاهرات روز افزون پاریس، موسوم به جنبش جلیقه زردهاست؛ چرا که معتقد است تا کنون ایادی مسکو در ماجرای برگزیت در اتحادیه اروپا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری امریکا، فعالیتهایی داشته اند.

به گزارش انتخاب، در ادامه این تحلیل آمده است: منابع نزدیک به دولت فرانسه، از نگرانی این دولت در مورد امکان دخالتهای خارجی در تظاهرات این کشور، خبر دادند. این در حالی است که وزیر خارجه فرانسه با هشدار به رئیس جمهور آمریکا از او خواسته است که در مورد فرانسه با احتیاط سخن بگوید.

تحلیلگران فرانسوی بر این عقیده اند که تظاهراتی که عنوان«جلیقه زردها» را به همراه دارد، بُعد خطرناکی به خود گرفته و در حال تهدید استقرار داخلی این کشور است. به گفته ایشان، پوشش رسانه ای گسترده این تظاهرات و انتقال این پدیده به دیگر دولتهای اروپایی، تاثیر زیادی در گسترش آن داشته است، اما در این میان، نباید از ابزارهای خارجی که برای شعله ور کردن این ناآرامی ها تلاش می کنند، غافل شد.

به گفته وزیر اقتصاد فرانسه، برونو لومیر، جنبش جلیقه زردها که در هفته های اخیر فرانسه شاهد آن بوده است، فاجعه ای اقتصادی محسوب می شود که فشارهای شدیدی به این کشور وارد خواهد آورد.

در این میان، پوتین به دنبال وارد آوردن فشار برای تضعیف اتحادیه اروپاست و تنها این مساله برای آن اهمیت دارد که دولتهای اروپایی را مشغول به خود کند. رئیس جمهور روسیه در پی آن است تا از اتحادیه اروپا به خاطر محروم کردن روسیه از نفوذش در داخل اروپای شرقی از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، انتقام بگیرد و مجامع دولتی روسیه، واداشتن دولتهای اروپای شرقی برای پیوستن به ناتو را خطر مستقیمی برای امنیت استراتژیک روسیه می دانند.

منابع نزدیک به پرونده تظاهرات در پاریس تصریح می کنند که دستگاههای اطلاعاتی فرانسه به دنبال پیگیری مساله دخالت روسیه در ناآرامی های اخیر در این کشور هستند، اما برای دادن نظر قطعی در مورد درستی اطلاعاتی که توسط روزنامه انگلیسی تایمز در این باره منتشر شده، هنوز زود است؛ به گزارش این روزنامه، صدها حساب جعلی که از سوی روسیه حمایت می شود، منابع مالی لازم برای جنبش جلیقه زردها را تامین می کند.

در واقع، با اینکه تظاهرات فرانسه در پی وضع مالیتهای سنگین بر سوختها آغاز شد، اما گسترش این تظاهرات و آمیخته شدن آن به خشونت، بویژه در پاریس، تحلیلگران را به سمت این اعتقاد سوق می دهد که موضوع از چارچوب فرانسوی آن فراتر رفته و به دخالتهای خارجی برای سیطره بر سرنوشت این اعتراضها، مربوط می شود.

در حالی که کارشناسان تلاقی گزارش هایی که در خصوص احتمال وجود دخالت روسیه در مسائل فرانسه شنیده می شود، با آنچه پاریس دخالت ترامپ در امور داخلی خود می داند را بعید می دانند، اما متخصصان مسائل اروپا بر این عقیده اند که عناصر روسای جمهور روسیه و آمریکا هر دو برای تضعیف اتحادیه اروپا و تهدید وحدت آن، تلاش می کنند.

ایشان تصریح می کنند که ترامپ و پوتین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تایید کرده و بر جناح راست گرای افراطی در کشورهای اروپایی تکیه کرده اند تا به این وسیله، احساسات ملی گرایانه آنها را تهدید کرده و موسسه اروپایی را ویران کنند.

این متخصصان اروپایی برای گفته خود، به روابط ممتازی که احزاب راست گرای افراطی و جریانهای ملی اروپایی را با ترامپ و پوتین پیوند می دهد، استناد می کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
حتما روسیه و امریکا در این قضییه نقش داشته اند .
چون هردو از خدا میخواهند تا اتحادیه اروپا به زمین بخورد
نظرات بینندگان