arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

جهانگیری: تمام امکانات برای نجات مصدومان آتش سوزی مدرسه زاهدان بکار گرفته شود

معاون اول‌ رییس جمهوری اسلامی ایران در پیامی، جان باختن سه دانش آموز در حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان را تسلیت گفت و بر لزوم بکارگیری کلیه امکانات پزشکی برای نجات جان مصدوم این حادثه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متن پیام اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر دردناک و غم انگیز جان باختن سه نفر و مجروحیت یکی از نونهالان عزیزم در حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه شهر زاهدان موجب تأسف و تألم فراوان گردید.
این مصیبت اندوهبار که قلب مردم ایران را جریحه دار کرد، به عموم ملت ایران، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به ویژه خانواده های عزادار از صمیم قلب تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای مجروح حادثه شفای عاجل و برای خانواده های عزادار صبر و اجر مسئلت دارم.
لازم است وزیر محترم آموزش و پرورش، استاندار محترم استان و مسئولان دستگاه های ذی ربط ضمن بکارگیری کلیه امکانات پزشکی برای نجات جان مصدوم عزیز حادثه و نیز رسیدگی و ارائه کمک های لازم به خانواده های ارجمند داغدار، نسبت به بررسی دقیق علت وقوع این حادثه تلخ و برخورد با متخلفین این اتفاق ناگوار اقدام و نتیجه را در اسرع وقت به اطلاع مردم بزرگوار ایران برسانند.
صبح روز سه شنبه یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیرانتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از آنان به نام های مونا خسرو پرست، صبا عربی و یکتا میرشکار جان خود را از دست داده اند.
پیکر این سه دانش آموز پایه اول حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه اسوه حسنه زاهدان چهارشنبه تشییع و خاکسپاری شد.
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: در پی وقوع حادثه دلخراش آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه در زاهدان، مجوز این مدرسه تعلیق شد.
'امیرعلی نعمت الهی' اظهار داشت: مدرسه پیش دبستانی و دبستانی غیردولتی ناحیه 2 زاهدان فاقد گواهی استحکام بنا از اداره کل تجهیز و نوسازی استان زاهدان بود و به نوعی دچار قصور و تخلف شده است که علاوه بر اقدامات قضایی توسط دادستان زاهدان، از لحظات اولیه حادثه نیز حسب دستور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش بلافاصله نماینده ویژه وی به منطقه اعزام شد و در حال بررسی است. 

نظرات بینندگان