arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

دولت آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفت / علت: تهدید ترامپ درباره بودجه ساخت دیوار مرزی مکزیک

رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم توجه کنگره به خواست وی برای قرار دادن بودجه ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک تهدیدکرد که بودجه سال ۲۰۱۹ را امضا نخواهد کرد و دولت آمریکا را در آستانه تعطیلی قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم توجه کنگره به خواست وی برای قرار دادن بودجه ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک تهدیدکرد که بودجه سال ۲۰۱۹ را امضا نخواهد کرد و دولت آمریکا را در آستانه تعطیلی قرار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بودجه سال ۲۰۱۹ را که در سنای این کشور تصویب شده و در حال بررسی در مجلس نمایندگان است، امضا نمی‌کند.
ترامپ پیشتر در پیامی توئیتری از طرح بودجه مصوب در سنای آمریکا انتقاد کرده بود، اما پیام وی هیچ نشانه‌ای مبنی بر وتو کردن این طرح را در برنداشت و از احتمال تعطیلی دولت کاست.
اما پس از نشستی ناگهانی که با دعوت ترامپ از رهبران حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا انجام شد، «پاول رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور گفت که ترامپ این طرح را امضا نخواهد کرد.
ترامپ خواستار بودجه‌ای پنج میلیارد دلاری برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک بوده و معتقد است که بودجه مصوب کنگره همه خواسته‌های وی در این مورد را برآورده نکرده است.
بودجه‌ای که سنای آمریکا روز گذشته تصویب کرد در واقع تمدید هفت هفته‌ای برنامه کوتاه مدت قبلی برای بودجه کشور بود که به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت به تصویب سناتور‌های این کشور رسید.

بالاگرفتن درگیری ترامپ با کنگره برسر این موضوع در حالی است که کنگره فعلی آمریکا اکثریت جمهوریخواهان را داراست.

اما کنگره جدید آمریکا از ۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ (۱۳ دی ماه) کار خود را آغاز خواهد کرد و دمکرات‌ها در انتخابات ماه گذشته اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست آوردند که می‌تواند تصویب بودجه مورد نظر ترامپ را با تردید مواجه کند.

ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک یکی از شعار‌های تبلیغاتی ترامپ است و او از روز اول آغاز ریاست جمهوری اش با سرسختی به دنبال تصویب بودجه آن بوده است.

در صورتی که ترامپ بودجه جدید را تصویب نکند، بخش‌هایی از دولت آمریکا که بدون بودجه می‌مانند مجبور به تعطیلی هستند و باید کارمندان خود را به مرخصی اجباری بفرستند.

نظرات بینندگان