arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

فیسبوک سیاسی تر از همیشه می شود / افزایش توجه به همه گروهها و جریانهای فکری

فیسبوک یک به روزرسانی جدید برای کاربران دارد که امکان مشاهده دیدگاه های سیاسی مختلف را برای کاربران فراهم می کند. این ویژگی پس از اعتراضهای متعدد جمهوریخواهان معرفی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک یک به روزرسانی جدید برای کاربران دارد که امکان مشاهده دیدگاه های سیاسی مختلف را برای کاربران فراهم می کند. این ویژگی پس از اعتراضهای متعدد جمهوریخواهان معرفی می شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، فیسبوک با هدف پایان دادن به اعتراضات جمهوریخواهان تصمیم گرفته که یک ویژگی جدید را بیازماید. ژوئل کاپلان، سرپرست سیاست گذاری جهانی فیسبوک معتقد است با کمک این ویژگی می توان به نگرانی های جمهوریخواهان در مورد تبعیض سیاسی خاتمه داد.

بر اساس گزارش فیسبوک، این ویژگی را برای نشان دادن دسترسی کاربران به دیدگاه های مختلف فعال شده تا این شائبه به وجود نیاید که گونه ای خاص از داده ها در اختیار کاربران قرار می گیرد.

مدتهاست که فیسبوک با انتقاد شدید جمهوریخواهان و به ویژه رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ مواجه شده است، از سوی دیگر فیسبوک تحت فشار است که برخی اطلاعات را در اختیار نهادهای سیاسی و یا بنگاههای تجزیه و تحلیل داده ها گذاشته و در این زمینه توجهی به خواستهای کاربران نداشته است.

کاپلان گزارش کرده است که نگرانی ها در مورد تجزیه و تحلیل داخلی توسط فیسبوک و در مورد چگونگی دسترسی کاربران به طیف وسیعی از اطلاعات مطرح شده است. براساس گزارش وال استریت ژورنال ، کاربران فیسبوک در معرض دیدگاه های مختلفی قرار دارند و اغلب این دیدگاهها بر اساس درخواست های خود کاربران یا سوابق جستجوی آنان مطرح می شود.

سخنگوی فیسبوک در بیانیه ای گفت: "درک دیدگاه های گسترده کاربران بخش های مهمی از فرآیند توسعه محصولات ما است و برای ساخت محصولات و خدماتی که برای همه مفید باشد ما به تحلیل اطلاعات داخلی می پردازیم

تیم سیاست های عمومی فیسبوک، به سرپرستی جوئل کاپلان، با درک دیدگاه گروه ها، تنظیم کننده ها، دولت ها، سازمان های غیر دولتی و سایر ذینفعان از سراسر جهان از این دانش برای اطلاع رسانی و تصمیم گیری در مورد محصولات مختلف استفاده می کند.

فیسبوک برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط در سایت خود به کاربران کمک می کند که اطلاعات کیفی را از آنچه  غلط است تفکیک کنند.

نظرات بینندگان