arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۰۴ دی ۱۳۹۷

کمک امدادگر هلال احمر حتی بعد از مرگش

یک بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با اهدای اعضای خود به چندین بیمار حیات دوباره بخشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک بیمار مرگ مغزی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با اهدای اعضای خود به چندین بیمار حیات دوباره بخشید.

 زنده یاد سید عبدالله بهرامی از امدادگران هلال احمر که پیش از مرگ با دریافت کارت اهداء اعضاء بدن، از روی آگاهی و نوع دوستی آمادگی خود را برای اهداء عضو اعلام کرده بود حین سفر در اثر تصادف دچار مرگ مغزی و به بیمارستان کوثر منتقل شده بود.

این اهداء عضو، نهمین مورد اهدای عضو پس از تایید مرگ مغزی در بیمارستان های سمنان بود که با تصمیم سخاوتمندانه و رضایت خانواده نیکوکار بهرامی عملی شد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی سمنان، زنده یاد سید عبدالله بهرامی جوان 29 ساله تنکابنی در اثر سانحه رانندگی حین سفر به مشهد مقدس، دچار آسیب شدید در ناحیه سرشده و با افت هشیاری و علایم بروز مرگ مغزی،به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان انتقال یافته بود که بعد از تشخیص و تایید مرگ مغزی وی توسط پزشکان، فرایند مراقبت از ارگان های قابل اهدای وی آغاز، و با اعلام رضایت خانواده نیکوکار وی برای اهدای عضو جهت انجام عمل برداشت به بیمارستان سینا در تهران انتقال یافت .

به گفته خانواده ای جوان تنکابنی، زنده یاد سید عبدالله بهرامی کوهنورد و عضو تیم امداد و نجات کوهستان در هلال احمر تنکابن بود و در عمر کوتاهش خواهان کمک به دیگران بود.

پدر این امدادگر با اطلاع از اینکه فرزندش در زمان حیات کارت اهدای عضو داشته و خود نیز با تصمیم به اهدای عضو موافق است، با هدف عمل به آنچه فرزندش خواستارش بوده به اهدای اعضای بدن فرزندش رضایت داد.

 ایسنا

نظرات بینندگان