arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

موافقت دولت اسرائیل با ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی در مناطق اشغالی

دولت اسرائیل با ساخت ۲۲۰۰ دستگاه واحد مسکونی در شهرک‌های واقع در مناطق اشغالی فلسطینی موافقت کرده است. در آستانه انتخابات زودهنگام در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو قصد دارد با این اقدام حمایت شهرک‌نشینان را جلب کند.سازمان غیردولتی و حقوق بشری "صلح اکنون" با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که ۸۷ درصد این واحدها در شهرک‌های دورافتاده یعنی خارج از مجتمع‌های شهرک‌نشینی احداث می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت اسرائیل با ساخت ۲۲۰۰ دستگاه واحد مسکونی در شهرک‌های واقع در مناطق اشغالی فلسطینی موافقت کرده است. در آستانه انتخابات زودهنگام در اسرائیل، بنیامین نتانیاهو قصد دارد با این اقدام حمایت شهرک‌نشینان را جلب کند.

به گزارش ایسنا، سازمان غیردولتی و حقوق بشری "صلح اکنون" با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که ۸۷ درصد این واحدها در شهرک‌های دورافتاده یعنی خارج از مجتمع‌های شهرک‌نشینی احداث می شود.

روزنامه عبری زبان "تایمز اف اسرائیل" نوشت: قرار است دولت اسرائیل در هفته جاری همچنین طرح ساخت ۱۷۷۵ واحد مسکونی را به تصویب برساند.
صلح اکنون در اعتراض به این اقدام گفته است: کسی که خانه‌های جدید در این شهرک‌ها بنا می‌کند، قصد صلح و برقراری دوکشور در مجاورت هم را ندارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، آماده است "منافع اسرائیل را قربانی کند" و هدیه‌ای انتخاباتی به شهرک‌نشینان بدهد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام اسرائیل در تاریخ نهم آوریل ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و نتانیاهو روز چهارشنبه به دیدار رهبران شهرک‌ها رفت.

نتانیاهو در این دیدار در ارتباط با انتخابات آتی در اسرائیل گفت جناح چپ می‌کوشد به هر وسیله‌ای قدرت سیاسی را با استفاده از رسانه‌ها و راهکارهای دیگر از دست ما بگیرد. او در ادامه گفت: «آنها موفق نخواهند شد، زیرا پیروزی آنها تهدیدی برای شهرک‌ها خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهرک‌های کرانه غربی رود اردن و ۲۰۰ هزار نفر دیگر نیز در شهرک‌های شرق بیت‌المقدس زندگی می‌کنند.

اسرائیل در جریان جنگ شش‌روزه در سال ۱۹۶۷ با کشورهای عرب مصر، سوریه و اردن، از جمله شرق بیت‌المقدس و کرانه غربی رود اردن را به تصرف خود درآورد. در شهرک‌های ساخته شده در همین مناطق اشغالی در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار اسرائیلی زندگی می‌کنند.

فلسطینیان در نظر دارند در همین مناطق کشور مستقل فلسطین را تاسیس کنند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ از اسرائیل خواسته بود برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را به کلی قطع کند.

نظرات بینندگان