arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۰۷ دی ۱۳۹۷

بنا: کشتی فرنگی می‌تواند دوباره ستاره‌سازی کند/ مگر کشتی‌گیری بدون فرایند می‌تواند به تیم‌ملی برسد؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی و بخصوص کشتی فرنگی این پتانسیل را دارد که دوباره ستاره‌سازی کند، اما مستلزم کار کردن بی وقفه و حضور افراد کار بلد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنا: کشتی فرنگی می‌تواند دوباره ستاره‌سازی کند/ مگر کشتی‌گیری بدون فرایند می‌تواند به تیم‌ملی برسد؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی و بخصوص کشتی فرنگی این پتانسیل را دارد که دوباره ستاره‌سازی کند، اما مستلزم کار کردن بی وقفه و حضور افراد کار بلد است.

محمد بنا، درباره ارزیابی‌اش از انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: رقابت‌های خوبی را شاهد بودیم و واقعا لذت بردم. این فرصت در اختیار تمام مدعیان قرار داده شد تا خودشان را به کادر فنی ثابت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کشتی ایران خالی از ستاره‌ شده است عنوان کرد: کشتی فرنگی ما یک دهه درخشان را داشت و طبیعی است که مدتی هم دچار اُفت شود. درست است که به غیر از سعید عبدولی از ستاره‌های گذشته کسی نمانده است، اما کشتی و بخصوص کشتی فرنگی این پتانسیل را دارد که دوباره ستاره سازی کند، اما مستلزم کار کردن بی وقفه و حضور افراد کار بلد است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: هرچند توقع نسبت به گذشته نباید زیاد باشد، اما کشتی‌گیران مستعد زیادی داریم که با تلاش و برنامه‌ریزی مناسب با همراهی تمام جامعه کشتی و مربیان سازنده می‌توانیم دوباره به روزهای اوج برگردیم. من خیلی به کشتی نسبت به گذشته امیدوارم.

 در این سال‌ها هیچ موقع از کشتی دور نبودم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا در زمانی که از کشتی دور بود نتایج و عملکرد کشتی‌گیران را دنبال می‌کرده است یا نه گفت: در این چند سال هیچ موقع از کشتی دور نبودم، حتی مسابقات نوجوانان و جوانان که برگزار می‌شد با کادرفنی در تماس بودم و رقابت‌هایی که پخش مستقیم داشت را می‌دیدم. مقررات را پیگیری و کشتی‌ها را دنبال می‌کردم و شناخت خوبی دارم که می توانیم با کمک یکدیگر شرایط خوبی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کشتی ما این توانایی را دارد تا بازهم در المپیک بدرخشد؛ خوشبختانه در این مدت هم کارهای خوبی بخصوص در رده‌های پایه انجام شده است، اما متاسفانه چون به صورت جزیره‌ای عمل کردیم نتوانستیم این فرآیند انتقال را به خوبی انجام دهیم؛ باید این فاصله را از بین ببریم و هماهنگی را بین رده‌های مختلف داشته باشیم.

فرآیند را با روش خودم اجرا می‌کردم

محمد بنا درباره تکرار موفقیت‌های گذشته در کشتی فرنگی تصریح کرد: این امیدواری را دارم تا از همین نفراتی که هستند به خصوص تیم جوانان که 2 سال قهرمان جوانان جهان شده است و مهره‌های خوبی دارد، استفاده کنیم، اما در حال حاضر نمی‌توانم اظهار نظر دقیقی داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب ملی‌پوشان چه خواهد بود و آیا فرایند انتخابی رعایت خواهد شد یا نه، گفت: بدون فرایند مگر کشتی‌گیری می‌تواند به تیم ملی ورود کند. فرآیند روش‌های مختلفی دارد و زمان من هم با روش خودم فرایند را اجرا می‌کردم. زمان خادم هم فرایند هرساله با تبصره‌های مختلف دگرگون می‌شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطر نشان کرد: امروز هم این میدان را دادیم تا نفرات مستعد مجوز حضور در جام تختی را داشته باشد تا در کنار نفرات شاخص در این مسابقات محک بخورند تا در نهایت یک تیم ملی قدرتمند را داشته باشیم؛ شاید تنها آن مسابقه نهایی فرآیند را به آن شکل سابق نداشته باشیم چون زمان کافی برای برگزاری این همه مسابقه را نداریم. اگر هم گره ای وجود داشته باشد در تک کشتی‌های درون اردویی و یا مسابقات برون مرزی تکلیف روشن خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان