arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۷

جراحی زیبایی بینی چگونه انجام می شود؟

جراحی زیبایی بینی طی چند مرحله انجام می‌شود. ابتدا بیمار با مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا جراحی پلاستیک و بهره‌گیری از راهنمایی او، نوع و مدل بینی خود را مشخص می‌کند و پس از انجام آزمایشات برای جراحی زیبایی آماده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بینی یکی از اعضای صورت است که در مرکز چهره قرار دارد؛ به‌همین دلیل تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد؛ بسیاری از افراد به‌دلایل مختلفی اعم از تصادف، شکستگی، ضربه و ژنتیک از برآمدگی بینی نامناسبی برخوردارند؛ بنابراین جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند. جراحی زیبایی بینی یکی از رشته‌های جراحی پلاستیک محسوب می‌شود که به فرم‌دهی و ترمیم مشکلات بینی می‌پردازند. جراحی زیبایی بینی یکی از جراحی‌های پر طرفدار شناخته می‌شود که افراد زیادی در سراسر دنیا آن را انجام می‌دهد.

آشنایی با جراحی زیبایی بینی

مراحل انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی طی چند مرحله انجام می‌شود. ابتدا بیمار با مراجعه به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا جراحی پلاستیک و بهره‌گیری از راهنمایی او، نوع و مدل بینی خود را مشخص می‌کند و پس از انجام آزمایشات برای جراحی زیبایی آماده می‌شود.

بیهوشی
برای انجام جراحی زیبایی بینی، بیمار باید بی‌هوش شود. هر چند جراحان پلاستیک می‌توانند از دو روش بی‌هوشی یا بی‌حسی بینی را جراحی کرده؛ اما معمولا بیمار را بی‌هوش می‌کنند. بی‌هوشی جراحی زیبایی بینی کوتاه مدت است و با توجه به نوع بینی معمولا بین دو الی سه ساعت طول می‌کشد.

شکاف بینی
جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی باز یا بسته انجام می‌شود. در جراحی بسته بینی از داخل برش خورده و جای زخم باقی نمی‌ماند؛ در حالی که در روش باز نیز بینی برش داده شده اما پوست غضروف استخوان برداشته شده و پس از انجام تغییرات مجددا پیوند می‌خورد. از طرفی در جراحی باز مانند جراحی بسته هیچ زخمی روی صورت ایجاد نمی‌شود. تفاوت جراحی زیبایی بینی به روش باز و بسته در این است که در روش بسته جراحی زیبایی بینی زمان عمل کوتاه‌تر است، تورم پس از انجام جراحی کمتر بوده و همین‌طور برش‌های جراحی زیر پوست زده می‌شود. از طرفی در جراحی بینی به روش بسته جراح دیده بهتری دارد و راحت‌تر می‌تواند از پروتزهای استخوانی استفاده کند و معمولا این روش برای جراحی بینی‌های دشوار به‌کار می‌رود.

تغییر شکل ساختار بینی
بینی با توجه به فرم و اندازه آن تغییر داده می‌شود اگر بینی غضروفی باشد نیازی به برداشتن استخوان آن نیست و اگر قوز داشته باشد استخوان آن شکسته شده و جراح آن را از بینی خارج می‌کند.

نکاتی قبل و بعد از جراحی زیبایی بینی
افرادی که می‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند باید نکاتی را قبل و بعد از آن رعایت کنند. تا یک هفته پیش از جراحی زیبایی بینی نباید از داروهایی مانند آسپرین به دلیل افزایش جریان خون استفاده کرد. همچنین بیمار قبل از جراحی زیبایی بینی نباید به بیماری‌هایی ویروسی مانند سرماخوردگی مبتلا باشد تا در تنفس بیمار مشکلاتی ایجاد نشود و تا هشت ساعت قبل از جراحی زیبایی بیمار نباید چیزی بخورد تا معده او دچار رفلاکس نشود. از طرفی پس از جراحی زیبایی بینی به مدت یک روز باید برای کاهش التهاب و تورم صورت از کیسه یخ استفاده شود تا جریان خون را کاهش دهد. همچنین بینی پس از انجام جراحی زیبایی به شدت حساس است و باید از هر گونه ضربه و آسیب مضون بماند؛ بنابراین بیمار تا یک هفته پس از جراحی زیبایی بینی باید از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کند.

آشنایی با جراحی زیبایی بینی

مشکلات پس از جراحی زیبایی بینی
افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند معمولا با چالش‌هایی مواجه می‌شود. در هفته‌های اول پس انجام جراحی زیبایی بینی، فرد باید به حالت پشت بخوابد طوری که نیم تنه بالاتر از پاها قرار گرفته تا صورت ورم زیادی نکند. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که به وجود می آید تنگی نفس است که فرد برای حفظ عملکرد بینی خود باید از سرم‌های ضد عفونی و شستشو مخصوص استفاده کند.

عوارض احتمالی پس از جراحی زیبایی بینی
هر چند فواید جراحی زیبایی بینی از خطرات آن بیشتر است؛ اما می‌تواند با عوارض همراه باشد. خون‌ریزی، عفونت، بی‌حسی، التهاب و ورم بیش از حد، آسیب به بافت‌های عصبی، باقی ماندن جای زخم و عدم تطابق دو حفره بینی از مشکلات احتمالی پس از جراحی زیبایی شناخته می‌شوند. از طرفی انتخاب جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی با تجربه و همین‌طور رعایت نکات قبل و پس از انجام جراحی زیبایی بینی تا حد زیادی از مشکلات و عوارض این جراحی کاهش می‌دهد.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

 

نظرات بینندگان