arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۱۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
پروانه مافی در گفت و گو با «انتخاب»:

بند جنجالی مربوط به شهرداری‌ها از بودجه ۹۸ حذف شد / واریز مستقیم عوارض ارزش افزوده به خزانه شهرداری‌ها

پروانه مافی گفت: در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد. بند مذکور مقرر کرده بود که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده بین شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار می‌کند. این در حالی است که سال‌های گذشته سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی مستقیما به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بند جنجالی مربوط به شهرداری‌ها از بودجه ۹۸ حذف شد / واریز مستقیم عوارض ارزش افزوده به خزانه شهرداری‌ها

پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور از حذف بند جنجالی مربوط به شهرداری‌ها در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

مافی در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» گفت: در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که به بررسی بودجه مربوط به کمیسیون‌ها اختصاص داشت، بند (ح) از تبصره ۶ بودجه ۹۸ که توزیع عوارض ارزش افزوده را توسط شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها لحاظ کرده بود، حذف شد.

او با بیان اینکه شهرداری‌های کشور از این خبر خوشحال خواهند شد، افزود: در بند (ی) از تبصره ۶ هم که به منابع فصولی اشاره داشت، مقرر شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد.

به گزارش «انتخاب»، در بند ح. جزء "ه" تبصره ۶ بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور مقرر کرده بود که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (١) بند (ب) ماده (٦)، قانون برنامه ششم توسعه بین شهرها، روستا‌ها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار می‌کند تا این شورا‌ها بر اساس سیاست‌های مصوب، شورای مذکور را میان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایر توزیع کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته همواره و همیشه سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی به خزانه شهرداری‌ها واریز می‌شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
1
کل امور کشور رو سیاسی کردید؛ مگر بلحاظ عناد سیاسی، حساب های دادگستری رو غیرقانونی! نمی دونستید؟ مگر موجبات بستن اون حسابها رو که برای رفع مشکلات قوه قضاییه بود، فراهم نکردید؟ حالا شهرداری چه فرقی داره؟ نکنه که...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
1
باور کنید شهرداری ها توی پرداخت حقوق پرسنلشون مشکل دارند/اسمش بزرگ و دهن پر کن هست حسابهاشون بجز شهرداری تهران بقیه شهرداریهای کشور مشکلات مالی شدید دارند/ضمنا نظام هماهنگ حقوق هم توی شهرداریها نیست تمامی سازمانها و ارگانهای دولتی و حکومتی حقوق یکدست و حقوق مناسب میگیرن ولی شهرداریها هر کدام حقوق های متفاوت میگیرن بعنوان نمونه حقوق پرسنل شهرداری تهران داقل 1.5 برابر حقوق پرسنل شهرداری دماوند و........ است همه فکر میکنن تمام مزایای پرسنل شهرداری تهران با 5 روز کار در هفته دارند پرسنل بقیه شهرداریها با 6 روز کار برابرند متاسفانه حقوق کمتر و حتی 1 از 100 مزایای پرسنل شهرداری تهران و دیگر ارگان دولتی و حکومتی دارند رو دیگر شهرداریها بی بهره هستند.
نظرات بینندگان