arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
پمپئو در دیدار با نتانیاهو:

خروج آمریکا از سوریه در حمایت از اسرائیل تغییر ایجاد نمی کند

وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با نخست وزیر اسرائیل گفت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به معنای تغییری در سیاست واشنگتن برای حمایت از تل آویو نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خروج آمریکا از سوریه در حمایت از اسرائیل تغییر ایجاد نمی کندرسانه های صهیونیستی افزودند که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برزیل با یکدیگر دیدار کردند.
پمپئو در این دیدار گفت: تصمیم رئیس جمهوری (آمریکا) درباره سوریه به هیچ وجه تغییری در اقدام های این دولت درباره اسرائیل ایجاد نمی کند.
وزیرخارجه آمریکا ادامه داد که تلاش های کشورش برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران و همچنین ثبات خاورمیانه ادامه دارد و تعهد واشنگتن برای حفاظت از رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.
پمپئو همچنین با حمایت از عملیات سپر شمال که توسط رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان انجام می شود، گفت که آمریکا در این رابطه با این رژیم همکاری می کند.
پمپئو و نتانیاهو برای شرکت در مراسم تحلیف ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری جدید برزیل به این کشور سفر کرده اند.
رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش دادند نتانیاهو در این دیدار از پمپئو خواهد خواست که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با تاخیر صورت گیرد.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است یکشنبه آینده در قدس با نتانیاهو دیدار کرده و مساله عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه را با وی مطرح کند.
این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در داووس سوئیس در ماه ژانویه برنامه ریزی می کند.
ترامپ دو هفته پیش به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن حدود دو هزار نیروی خود را از سوریه خارج می کند.
وی در توجیه این تصمیم خود گفت که آمریکا برای شکست داعش در سوریه حضور یافته بود و اکنون تروریست ها شکست خوردند.
تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که متیس در اعتراض به آن از سمت خود استعفا کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان