arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۰۸۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۷
مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص در گفتگو با «انتخاب»:

اصلاحات اعمال شده روی لایحه «مبارزه با پولشویی» هم مورد تایید رییس مجلس بود هم نماینده دولت؛ چه جای بهانه گیری وجود دارد؟ / لایحه «مبارزه با پولشویی» یک قانون داخلی بود؛ تکیه FATF روی پالرمو و CFT است / دولت در تهیه لایحه «مبارزه با پولشویی» کاملا هوشیار بود؛ می خواست لایحه کارآمد باشد تا اگر دیگران هم می خواهند به آن استناد کنند، بکنند

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاحات اعمال شده روی لایحه مبارزه با پولشویی می گوید: اصلاحاتی که صورت گرفت را غالبا رییس مجلس و نماینده دولت پذیرفتند. بنابراین چه جای بهانه گیری و ایرادگیری است؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اصلاحات اعمال شده روی لایحه مبارزه با پولشویی می گوید: اصلاحاتی که صورت گرفت را غالبا رییس مجلس و نماینده دولت پذیرفتند. بنابراین چه جای بهانه گیری و ایرادگیری است؟

مصباحی مقدم در گفتگو با خبرنگار «انتخاب» درباره مباحثی که پیرامون احتمال عدم تایید لایحه پولشویی توسط FATF به دلیل اعمال اصلاحاتی در آن توسط مجمع مطرح شده، گفت: اول اینکه لایحه پولشویی یک لایحه داخلی است. FATF می خواهد آن را قبول بکند یا نکند. مورد دوم اینکه آنچه را که مجلس تصویب کرده بود و هیات عالی نظارت ایراد گرفته بود، به طور عمده نسبت به اضافه هایی بود که مجلس روی لایحه دولت اضافه کرده بود.

او ادامه داد: دولت هم کاملا هوشیار و مقید بوده و خواسته بود که لایحه از کارآمدی لازم برخوردار باشد و اگر دیگران هم می خواهند به آن استناد کنند، بکنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: اصلاحاتی که صورت گرفت را غالبا رییس مجلس و نماینده دولت پذیرفتند. بنابراین چه جای بهانه گیری و ایرادگیری است؟

او درباره پیش بینی خو از نظر FATF درباره این مصوبه گفت: FATF روی دو کنوانسیون پالرمو و CFT تکیه دارد که هنوز آنها به مجمع نیامده اند. اما لایحه پولشویی اصلاح یک قانون داخلی است که برای کارآمد کردن آن انجام گرفته است. مجمع هم تماما توجه داشته است که کارآمدی این قانون را بالا ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره زمان طرح دو لایحه پالرمو و CFT در مجمع نیز گفت: CFT هنوز بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است. پس اگر مجلس آن را اصلاح کند به مجمع نمی آید ولی اگر اصرار کرده باشد، به مجمع می آید. حالا چه زمانی اینها انجام می شود، معلوم نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
بحثی بر مفاد و بررسی ان توسط مجمع نیست بحث بر سر این هستش که مجمع تشخیص اختیار تصویب و تغییرات اعمالی خود رو بر قوانین ندارن- مجمع یک داور هستش
نیکان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
1
رییس یا دو سه نفر نماینده مجلس ، بجای کل مجلس قرار نمیگیرند و مجمع این صلاحیت و حق را ندارد که قانون مصوب شده ی مجلس را تغییر دهد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
علت مطرح کردن و بزرگ کردن اختلافات از طرف یک عده متاسفانه این است که دانسته یا ندانسته در میدان اسراییل کار می کنند افرادی که بر این اختلاف ها تاکید دارند یا می خواهند بگوید دولت تصمیم گیرنده نبوده یا می خواهند بگویند که تغییرات اعمال شده در این لایحه باعث می شود که این لوایح نهایتا کارآمد نبوده و منطبق بر خواست جامعه جهانی نیست
در هر دو حال این افراد در زمین دشمن بازی می کنند و شاید هم هدفشان این است که اروپا را از راه اندازی سازوکار مالی منصرف کنند یا در تردید نگه دارند که طبق خواسته ی ایشان فاتحه برجام و ارتباط ایران با جهان خوانده شود
در نتیجه این افراد می توانند شامل همه یا ترکیبی از این گروه ها باشند
کسانی که در خدمت آمریکا و اسراییل هستند
کاسبین تحریم در داخل
کاسبین بازار ارز و سکه در داخل
افراد دگم اندیش که دوست دارند ایران را به کره شمالی تبدیل کنند
هیچ کدام این افراد از تصویب لوایح حتی با اعمال تغییرات راضی نیستند در نتیجه دوست دارند اینطور القا کنند که این تغییرات مورد نظر دولت نبوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
1
"مورد تایید رییس مجلس" خیلی جالبه سایر نمایندگان چکاره هستند
1دلار
|
Finland
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
2
1
باور کنید از روز اول هم اشتباه بود که به گروه ۵+۱ اعتماد کردید و حالا هم اشتباه در اشتباه است که به گروه ۴+۱ اعتماد می کنید اینها عمرأ با جمهوری اسلامی ایران کنار نمی آیند حتی اگر تمام بهانه های آنها را قبول کنید و به تعهداد خود مثل برجام عمل کنید و حتی اگر ایران خلع سلاح شود و بجای موشک یا هر سلاح دیگری شمشیر و دسته بیل دست بگیرد! این را همین الأن پیدا کردم در رسانه ایرانی؟فرانسه که یکی از امضا کنندگان توافق هسته‌ای بوده و به همراه دو کشور آلمان و انگلیس وعده داده است از تجارت خارجی ایران در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند در ماه سپتامبر و پیش از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی واردات نفت از ایران را متوقف کرده است.دیگر چقدر باید منتظر همکاری اروپا با ایران اسلامی باشیم!این دهها بار کلاه برداری دروغ و زدن زیر تمام قول و قرارهای خود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
1
کار خلاف کردی شما ها حق نداشتید توی متن دست ببرید .فقط تصویب یا رد وظیفه تان بود.یکم قانون بخونید بد نیست ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
آنچه می یافت نشود آنم آرزوست،هوشیاری و دولت؟!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
1
گلم پس فهمیدید خبر دیروزتون ربطی به سی اف تی و ...نداشت!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
1
0
بدعت گزاری ها تمامی ندارد
نظرات بینندگان