arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

البشیر: اجازه نمی دهیم هواپیمایی اسرائیلی از حریم هوایی ما استفاده کنند

رئیس جمهور سودان روز یکشنبه تاکید کرد که هواپیماهای اسرائیلی به هیچ عنوان اجازه ندارند از حریم هوایی کشورش استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

البشیر: اجازه نمی دهیم هواپیمایی اسرائیلی از حریم هوایی ما استفاده کنندبه گزارش پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل، عمر البشیر در واکنش به سخنان روز گذشته (شنبه) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ' چندی پیش درخواستی مبنی براستفاده از فضای پروازی سودان درمسیر اسرائیل را دریافت کردم. این درخواست ازطرف شرکت هواپیمایی اسرائیلی'ای ال، آ، ال' صادر نشده بود بلکه شرکت هواپیمایی 'کنیا ایرویز' آن را صادر کرده بود. ما بلافاصله این درخواست را رد کردیم.'
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته بود: 'پیشرفت چشمگیری در مورد پروازهای اسرائیل از طریق فضای پروازی سودان حاصل شده است. 
نتانیاهو در دسامبر سال گذشته نیز بدون ذکر نامی از سودان گفته بود: تل آویو اجازه پیدا کرده است بر فراز یک کشور با اکثریت مسلمان در شمال آفریقا پرواز کند، کشوری که روابط دیپلماتیکی با اسرائیل ندارد. ما بر فراز مصر و چاد و ظاهراً سودان پرواز می کنیم و از آن مسیر می توانیم به طور مستقیم به برزیل برویم و با این کار دو ساعت مسیر ما نزدیک تر می شود.'
عمر البشیر چندی پیش در رابطه با برقراری روابط دیپلماتیک میان کشورش و رژیم صهیونیستی گفته بود: برخی به ما پیشنهاد دادند که برای حل مشکلات اقتصادی و بحران کشور، با اسرائیل روابط برقرار کنیم؛ در حالی که رویکرد ما در قبال فلسطین، اعتقادی است.
رئیس جمهور سودان به طور صریح نگفت چه کسی این توصیه را به او کرده است.
تل آویو در سال های گذشته بسیار تلاش کرده است تا روابط دیپلماتیک خود را با خارطوم آغاز کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان