arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۰

AFC: مرد سال آسيا از ميان عقيلي و جباروف تعيين مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از اینکه اکثر نامزدهای عنوان مرد سال فوتبال آسیا در سال 2011 با وجود دعوت برای حضور در مراسم گالا به کوالالامپور سفر نکرده اند ، عصبانی هستند و به همین خاطر اعلام کردند این جایزه را به یکی از دو نامزد سفر کرده به مالزی اهدا خواهند کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه ، برای این مراسم تا کنون تنها از میان 6 نامزد معرفی شده ، سرور جباروف ازبکستانی و هادی عقیلی مدافع ایرانی به مالزی رفته اند و مسئولان ای اف سی با ابراز ناراحتی از این مساله عنوان کردند این امکان وجود ندارد که از انتخاب مرد سال آسیا در صورت ادامه چنین وضعی صرف نظر کنند.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد قصد دارد تا برای حضور ستارگان قاره تمهیدات خاصی نظیر جذاب کردن جایزه با پاداش نقدی را در نظر بگیرد.این در حالیست که بازیکنان شاغل در باشگاههای اروپایی به مالزی سفر نکرده اند و احتمال می رود این به مخالفت باشگاهها با این سفر طولانی بوده باشد.

یکی از مقامات ای اف سی اعلام کرد : mark برای معرفی نفرات نامزد و انتخاب تاریخ مراسم ما ملاحظات و مکاتبات لازم را انجام داده بودیم .با این حال شین جی کاگاوا و کیسوکه هوندای ژاپنی و کوجا چول و یوم کی هون کره ای برای این مراسم به مالزی نرفته اند.بنابراین از میان عقیلی و جباروف یکی مرد سال 2011 آسیا می شود.

در سال 2009 عقیلی پس از یاسوهیتو اندو ملی پوش ژاپنی در جای دوم قرار گرفته بود.جباروف ازبکستانی نیز در سال 2008 مرد سال آسیا شده است.

این در حالیست که پیتر ولاپان دبیرکل سابق ای اف سی چنین رفتاری را با ستارگان فوتبال آسیا حتی در صورت حاضر نشدن در گالا منصفانه نمی داند.ولاپان گفت‌: چنین حرکتی درست نیست و باید این نگاه عوض شود.این تصمیمات بر خلاف روح انتخاب برترینهای آسیا است و اگر بازیکنی نیامده باید جایزه او به نماینده کشورش اهدا شود.
نظرات بینندگان