arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

رویترز: آمریکا نیروهایش را از التنف سوریه خارج نخواهد کرد

یک مقام بلندپایه آمریکایی سه شنبه شب به خبرگزاری رویترز گفت، واشنگتن هرگز نیروهایش را در این مرحله از پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه خارج نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: آمریکا نیروهایش را از التنف سوریه خارج نخواهد کردپایگاه التنف در جنوب شرقی سوریه و در نزدیکی مرزهای عراق و اردن در منطقه بیابانی است که 200 نظامی امریکایی در آن مستقر هستند. 
این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این خبر را به نقل از جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده است.
بولتون پیشتر نیز گفته بود، واشنگتن پیش از هرتصمیمی برای خروج 200 نیروی نظامی امریکا از پایگاه التنف « نگرانی‌ها و خواسته‌های اسراییل و اردن را در نظر می‌گیرد.»
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 28 آذرماه گذشته دستور بازگشت تمامی نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرده بود.
این مقام آمریکایی افزود: بولتون به مسئولان ترکیه گفته است که آمریکا با هرگونه بد رفتاری با هم پیمانان کرد واشنگتن در سوریه مخالف است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از ورود به آنکارا طی سخنانی خروج آمریکا از سوریه را مشروط به حفظ امنیت کردهای سوریه از سوی ترکیه کرده بود، این موضع گیری واکنش های تندی را در ترکیه و میان سیاستمداران آن در پی داشت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این باره ضمن تاکید دوباره مبنی بر برخورد آنکارا با کردهای سوری، سخنان بولتون را غیرقابل قبول خوانده است.
«فخرالدین آلتون» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به اظهارات بولتون گفت: این که برخی چنین ادعا می کنند که در صورت ورود ترکیه به شرق فرات، کردها توسط آنکارا کشته می شوند و آنها متضرر خواهند شد، تبلیغاتی است که گروهک تروریستی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) منتشر می کند.
ترکیه در هفته اخیر بارها اعلام کرده در صدد است عملیات نظامی در شمال شرق سوریه را که در کنترل کردهاست، آغاز کند.
آنکارا بهمن ماه سال 96 نیز به بهانه مبارزه با نیروهای «حزب کارگران کردستان » (پ.ک.ک)، عناصر «حزب اتحاد دمکراتیک سوریه» (پ.ی.د) و «نیروهای یگان های مدافع خلق سوریه» (ی.پ.گ ) که آنان را گروه های تروریستی می داند، عملیات «شاخه زیتون» را در شمال سوریه را آغاز کرد و علاوه بر تصرف 2 هزار کیلومتر مربع از این مناطق، شهر «عفرین» را تصرف کرد.

نظرات بینندگان