arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۵ - ۰۴ آذر ۱۳۹۰

فرمانده پلیس راه : نرخ جديدجرايم رانندگي ريسك تخلف را افزايش داد

فرمانده پليس‌راه كشور از برخورد با حدود 300 هزار دستگاه وسيله نقليه به دليل نبستن كمربند ايمني طي مدت دو هفته گذشته در جاده‌هاي كشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت : 

فرمانده پليس‌راه كشور از برخورد با حدود 300 هزار دستگاه وسيله نقليه به دليل نبستن كمربند ايمني طي مدت دو هفته گذشته در جاده‌هاي كشور خبر داد.

سرهنگ محمدرضا مهماندار، افزود: از اين تعداد حدود 30 هزار خودرو به دليل نبستن كمربند ايمني جلو و 270 هزار خودرو نيز به دليل نبستن كمربند ايمني عقب اعمال قانون شدند.

وي با اشاره به اين كه با اطلاع‌رساني صورت گرفته و همكاري خوب شهروندان هر روز شاهد كاهش تخلف نبستن كمربند ايمني عقب هستيم تصريح كرد: آمارها نشان مي‌دهد استفاده از كمربند ايمني عقب سالانه از مرگ 3 هزار نفر در تصادفات رانندگي جلوگيري مي‌كند.

فرمانده پليس‌راه كشور خاطرنشان كرد: 7/54 درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگي شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و 6/23 درصد شكستگي‌هاي متعدد بوده است كه بخش عمده‌اي از اين افراد سرنشينان عقب خودرو بوده‌اند كه از كمربند ايمني استفاده نكرده‌اند.

وي با اشاره به ابلاغ جدول جديد جرايم رانندگي در كشور گفت: بر اين اساس جرايم رانندگي در قالب 171 كد جريمه و در سه بخش «كلانشهرها، مراكز استان‌ها، جاده‌هاي بين‌شهري و مناطق آزاد تجاري ـ صنعتي»، «ساير شهرها» و «روستاها و راههاي روستايي» تعيين شده است.

مهماندار با اشاره به اين كه قطعا اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي در كاهش تخلفات و تصادفات خسارات رانندگي تاثير بسزايي دارد و ريسك تخلف را افزايش داده است افزود: يكي از معيارهاي جهاني رابطه بين هزينه تخلف به ميل انجام است كه هرچه هزينه بالاتر رود ميل به تخلف نيز كاهش پيدا مي‌كند.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اين كه خوشبختانه اكثر رانندگان در كشور قوانين و مقررات را رعايت مي‌كنند به ايسنا گفت: آمارها نشان مي‌دهد شمار متخلفان حرفه‌اي رانندگي كمتر از پنج درصد كل رانندگان كشور است و تخلفات ساير رانندگان ناشي از بي‌احتياطي و سهل‌انگاري آنان در رانندگي است.

وي با تاكيد بر اين كه بارها ديده شده كه تخلف يك راننده متخلف منجر به مرگ و صدمه به رانندگان ديگر مي‌شود افزود: اين در حاليست كه بعضا همين راننده متخلف از صحنه تصادف عبور كرده و رانندگاني كه تخلف نداشته‌اند صدمه ديده‌اند.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اين كه قطعا افزايش نرخ جرايم رانندگي هزينه‌اي به مردم تحميل نمي‌كند و جزئي از سبد خانوار به حساب نمي‌آيد گفت: در عين حال اين افزايش جريمه جزئي از سبد زندگي رانندگان متخلف خصوصا رانندگان متخلف حرفه‌اي خواهد بود كه قطعا پليس به جهت حفظ جان رانندگان قانونمند، جرايم جديد را به طور جدي اجرا مي‌كند.

وي همچنين درباره آموزش‌هاي صورت گرفته درباره اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي تصريح كرد: ما به نيروهاي خود به طور مستمر آموزش مي‌دهيم و در كنار آن نيز اقدامات فرهنگي و آموزشي را براي شهروندان خواهيم داشت تا پيش از اجراي قانون جديد، رانندگان از ميزان تخلف خود مطلع شوند.

فرمانده پليس‌راه كشور با تاكيد بر اين كه بايد به نقطه‌اي برسيم كه تخلف رانندگي نصرفد گفت: اين امر يكي از مسايلي است كه دنيا به آن رسيده به شكلي كه در بسياري از كشورهاي جهان ميزان جريمه تخلفات رانندگي به حدي است كه هيچكس به خود اجازه انجام آنرا نمي‌دهد و همين امر موجب شده كه از ميزان تلفات و خسارات سالانه تصادفات رانندگي در آن كشورها كاسته شود.

وي تصريح كرد: اجراي قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي قطعا به ارتقاي انضباط در آمد و شد كمك خواهد كرد كه رانندگان بزودي اين امر را در جاده‌هاي كشور خواهند ديد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
0
0
ای کاش کمی هم دولت و وزیر راه را جریمه میکردید بابا با این جادهای غیر استاندارد و باریک و پر از چاله و چوله چرا فقط مردم باید تقاص ان را بپردازند دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نشده
نظرات بینندگان