arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

اردوغان: در انفجار منبج ۲۰ نفر از جمله پنج سرباز آمریکایی کشته شدند / این حادثه تروریستی روی تصمیم ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی تاثیری نخواهد گذاشت

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که انفجار تروریستی در منبج که به «کشته شدن پنج سرباز آمریکایی منجر شد»، روی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه تاثیری نخواهد گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: در انفجار منبج ۲۰ نفر از جمله پنج سرباز آمریکایی کشته شدند / این حادثه تروریستی روی تصمیم ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی تاثیری نخواهد گذاشت«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پس از وقوع انفجار تروریستی در شهر منبج استان حلب واقع در شمال سوریه، گفت که در این انفجار پنج سرباز آمریکایی کشته شدند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: در انفجار منبج در مجموع ۲۰ نفر کشته شدند که پنج نفر از آنها از سربازان آمریکایی هستند.

اردوغان گفت: به اعتقاد من این حادثه تروریستی، تاثیری روی تصمیم ترامپ درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نخواهد گذاشت.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال ۹۵ به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

یک خودروی بمب‌گذاری بعد از ظهر روز چهارشنبه در نزدیکی رستورانی در شهر منبج رخ داد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد که این خودرو توسط یک شخص انتحاری منفجر شده که یک گشتی وابسته به نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا را هدف قرار داده است.

به گزارش دیدبان، این انفجار در نزدیکی رستوران «قصر الامرا» رخ داده و در جریان آن شمار زیادی از افراد کشته شدند.

نظرات بینندگان