arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

گردشگران گرفتار شده در ارتفاعات برفگیر دزفول نجات یافتند

دزفول- بخشدار سردشت گفت: با کمک نیروهای هلال‌احمر و راهداری تمام گردشگران گرفتار در ارتفاعات برفگیر سالند کوه دزفول نجات یافتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دزفول- بخشدار سردشت گفت: با کمک نیروهای هلال‌احمر و راهداری تمام گردشگران گرفتار در ارتفاعات برفگیر سالند کوه دزفول نجات یافتند.

علی قربانی اظهار کرد: روز گذشته بالغ بر ۳۰ نفر از اعضای چند خانواده به صورت مشترک و به وسیله هشت خودرو برای تماشای برف به منطقه سالند کوه در بخش سردشت رفته که پس از رسیدن به محل، بارش برف نیز در منطقه آغاز می‌شود.

وی افزود: این افراد مسیر برگشت را گم کرده و در برف گرفتار می‌شوند به همین دلیل یک نفر از این گروه موفق به تماس و به بخشداری سردشت و ابراز گرفتار شدن کرده که پس از اطلاع از موضوع با هماهنگی راهداری، هلال‌احمر و نیروی انتظامی سریعا نیروهای راهداری که در نزدیکی منطقه دارای یک اردوگاه هستند به منطقه اعزام شدند.

بخشدار سردشت گفت: از آنجایی که در بین این افراد زن و کودک نیز وجود داشت نیروهای راهداری شب گذشته هشت نفر از زنان و کودکان را که سرما جان آنها را تهدید می‌کرد نجات داده و در ساعت ۲۲ به اردوگاه راهداری در بخش سردشت منتقل کردند.

قربانی افزود: بخشداری سردشت با همکاری سایر مسئولان از دزفول زنجیر چرخ تهیه و نیروهای هلال‌احمر و راهداری برای نجات سایر افراد از دو منطقه شهیون و سردشت اعزام شدند و با یک دستگاه لودر به پاکسازی جاده برای بیرون آوردن هشت خودرو از برف پرداختند.

بخشدار سردشت عنوان کرد: خوشبختانه با همت نیروهای هلال‌احمر و راهداری شهرستان دزفول تمامی این افراد حوالی ساعت چهار صبح روز شنبه با سلامت کامل نجات یافتند و به اردوگاه راهداری دزفول در بخش سردشت انتقال یافتند.

 بارش سنگین برف روز پنجشنبه جاده دسترسی سالند به احمد فداله دزفول را مسدود کرد.

کوه سالند با دو هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در بخش کوهستانی سردشت دزفول واقع است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان